كسب و كار هاي اينترنتي خانگي كسب و كار هاي اينترنتي خانگي .

كسب و كار هاي اينترنتي خانگي

بهترين فروشگاه هاي مجازي ايران در سال 97

10 فروشگاه اينترنتي برتر ايران در سال 97 (بروز شد)

در اين نوشته به زير وبم فروشگاهاي مجازي ايراني پرداخته ايم ما طي ارزيابي هاي دقيقي كه انجام داده ايم نكات مثبت و منفي اين فروشگاه ها را پيدا كرده و با شما مخاطب گرامي به اشتراك ميگذاريم

در ايران مدتي است كه بازار فروشگاه اينترنتي و خريد آنلاين بسيار داغ و پر از خبرهاي جديد است، به همين جهت تصميم داريم 10 فروشگاه برتري كه سال 97 توانستند در صدر باقي بمانند را بر اساس معيارهاي مشخصي تعيين و معرفي كنيم.

فروشگاه اينترنتي به سايتي گفته مي شود كه به ارائه كالا يا خدماتي به صورت آنلاين مشغول است، اما ما در اينجا قصد داريم فقط فروشگاه هاي ارائه كننده كالاهاي فيزيكي را با يكديگر مقايسه كنيم و سراغ فروشگاه هاي خدماتي در مطلبي ديگر خواهيم رفت.

    در اين مطلب فروشگاه ها بر اساس خلاقيت، نوآوري، ميزان بازديد، تجربه كاربري، تجربه خريد، نحوه بازاريابي و موارد تخصصي ديگر تا حدي كه امكان بررسي آنها وجود داشته باشد مورد ارزيابي قرار مي گيرند و بر اساس رتبه اي كه بدست آورده اند منتشر شده اند.



شايان ذكر است كه فروشگاه ها بر اساس معيار هاي مطرح شده رتبه بندي شده اند و سعي مي شود در مورد هر فروشگاه مزايا و معايب بررسي شده مطرح شوند تا بتوان به كيفيت و نحوه مقايسه فروشگاه ها نگرش بهتري پيدا كنيم، در ادامه وب سايت هاي فروشگاه اينترنتي را معرفي مي كنيم و به بررسي آنها خواهيم پرداخت.



فروشگاه اينترنتي


1- ديجي كالا:

بزرگترين فروشگاه اينترنتي ايران از ديد عموم وب سايت ديجي كالا است كه تقريبا در همه موارد مطرح شده در بالا تا حد ممكن خوب كار كرده است. ديجي كالا نزديك به 10 سال است كه فعاليت خود را آغاز كرده است و در ابتداي كار مانند همه فروشگاه هاي اينترنتي بسيار ساده و با محصولاتي با تنوع پايين فعاليت خود را آغاز كرد.



فروشگاه اينترنتي

به تازگي ديجي كالا هم مانند ديگر فروشگاه هاي اينترنتي بزرگ در سراسر دنيا به (Marketplace) تبديل شده است و به خوبي هم توانسته در اين حوزه فعاليت كند اما موردي كه مورد توجه قرار گرفته اين است كه زماني كه از دو فروشگاه خريد ميكنيد سفارش شما در دو سبد خريد قرار مي گيرد و اگر مبلغ يكي از اين سفارشات بيش از 100 هزار تومان نباشد شما هر دو كالا را در يك زمان تحويل مي گيريد اما براي يكي از آنها هزينه ارسال پرداخت خواهيد كرد.

از جمله مزيت هاي كليدي اين وب سايت تمركز روي رضايت مشتري مي باشد كه در تمام مدت فعاليت خود بسيار به اين موضوع اهميت داده اند، اما اخيرا با مشكلاتي مواجه شده كه باعث افت كيفيت در ارائه خدمات به مشتريان مي باشد. در همين خصوص نيز ويديويي در سايت مدير وب منتشر گرديده است.

    اين ويديو را مشاهده كنيد: مسابقه 2: چرا ديجي كالا افت كرد؟



چند ماه گذشته ديجي كالا بخشي را به نام OPEN BOX به وب سايت خود اضافه كرد و در ايران اين موضوع را جا انداخت، تا كنون هيچ فروشگاه اينترنتي اقدام به معرفي OPEN BOX نكرده بود. در قالب فايل اينفوگرافيك زير متوجه خواهيد شد OPEN BOX دقيقا به چه شكل كار مي كند؟

ديجي كالا از ابتداي كار خود سعي در معرفي بسيار حرفه اي و هوشمندانه كالاهاي خود داشت و همين موضوع سبب مي شد كاربران براي كسب اطلاعات دقيق از يك كالا به ديجي كالا مراجعه كنند، اما در آن زمان كه فرهنگ خريد اينترنتي هنوز به اين جايگاه نرسيده بود اكثر افراد براي كسب اطلاعات به ديجي كالا مراجعه مي كردند و پس از انتخاب محصول مد نظرشان به بازار مراجعه مي كردند.



به جرات مي توان گفت ديجي كالا در ترويج فرهنگ خريد اينترنتي در ايران نقش بسيار مهمي دارد و در آن زمان كه فروشگاه هاي زرد به ارائه كالاهاي بي كيفيت مشغول بودند ديجي كالا تنها مسير آنلاين براي خريد كالا از طريق اينترنت بود.



اما خوب گذر زمان و ترويج استفاده از خدمات آنلاين توسط دولت و رسانه ها كم كم مردم را به سمت خريد آنلاين هدايت كرد و در نهايت غولي به نام ديجي كالا را ساخت تا بتواند نيازهاي يك كشور را براي مدتي تامين كند.
اما خوب چندي نگذشت كه صداي بلند سودهاي كلان فروشگاه اينترنتي در رسانه ها رقباي ديگر را هوشيار كرد و سايت هاي فروشگاه اينترنتي جديدي راه اندازي شدند.



ديجي كالا هنوز هم در صدر جدول قرار دارد، با اينكه چندي پيش سعي كرديم با برگزاري مسابقه اي و دريافت نظر مشتريان اين سايت را تحليل كنيم و صداي مشتريان را به گوش ديجي كالا برسانيم تا خدمات مشتريان قبلي كه دريافت مي كرديم را مجدد دريافت كنيم، اما هنوز هم در همه موارد با فاصله زيادي ديجي كالا را در صدر جدول داريم.

    ويدئو مسابقه چرا ديجي كالا افت كرد؟ را مشاهده كنيد.



از نظر خلاقيت فقط مي توانيد ويديوي سقف خيالتان كجاست را مشاهده كنيد تا كاملا به خلاقيت بالاي اين شركت پي ببريد و از نظر نوآوري نيز وارد شدن به بازارهاي جديد و روشهاي متفاوت ارسال و پيشنهادات ويژه ديجي كالا هنوز هم جذاب به نظر مي رسد، همچنين ميزان بازديد سايت كه الكساي يك رقمي ديجي كالا كاملا اين موضوع را تاييد مي كند و يكي از بهترين تجربه هاي كاربري و تجربه خريد كه در هنگام جستجو در ديجي كالا مي توان تجربه كرد و در پايان نيز اگر صحبت نحوه بازاريابي باشد چيزي كه مشخص است پيوند ديجي كالا و شركت Anetwork كمي بيش از حد تصور صاحبان ديجي كالا باعث رشد و تبليغات اين شركت شد(كه در اصل علت بوجود آمدن مشكلات اخير اين فروشگاه اينترنتي نيز همين بود)


مزاياي ديجي كالا:

    سرعت بسيار بالا سايت و جستجوي سريع
    تجربه كاربري فوق العاده
    پيشنهادات روزانه جذاب
    ايميل ماركتينگ
    استفاده از موتور برقي جهت كاهش آلودگي هوا
    بخش TV و بخش MAG
    راه اندازي بخش بازارچه آنلاين (Marcketplace)
    امكان مطلع شدن از موجود شدن كالاها
    سيستم ترغيب به خريد مجدد (ديجي بن)
    معرفي دقيق كالاهاي ارائه شده
    7 روز گارانتي كالاهاي خريداري شده
    مشخصات فني دقيق محصولات
    ثبت نام سريع در هنگام سفارش
    نرم افزار مناسب گوشي هوشمند
    نمايش نسخه سه بعدي كالاهاي پر مخاطب
    و…


معايب ديجي كالا:

    كاهش سرعت ارسال سفارشات (به تازگي)
    عدم پيگيري مجدد پس از لغو سفارش
    عدم امكان تعقيب دقيق وضعيت سفارش
    عدم امكان خريد كالاهاي مرتبط با يك كالا (خريد گوشي به همراه ضدخش و قلم مخصوص)
    نداشتن سيستم تخفيف هنگام خريد
    عدم ارسال و ارائه كليه كالا ها در يك سبد خريد (به تازگي)
    عدم ارائه خدمات خاص به مشتريان ويژه كه خريدهاي زيادي دارند
    مشخص نبودن وضعيت سفارش پس از تحويل به پيك در تهران و نداشتن راه ارتباطي با فرد پيك موتوري
    عدم تمايل تحويل كالا در داخل ساختمان و نياز به رفتن به درب ورودي براي تحويل كالا در تهران
    نداشتن بخش شكايات مشتريان و عدم پيگيري شكايات
    نداشتن نرم افزار مخصوص تبلت



با توجه به همه موارد گفته شده باز هم رتبه يك را به ديجي كالا مي دهيم و آن را در بالاي جدول معرفي مي كنيم، با همه معايبي كه مطرح شد باز هم نمي توان هنوز جايگزيني براي ديجي كالا در صدر جدول پيدا كرد و هنوز هم اولين گزينه براي سفارش آنلاين كالا در ايران ديجي كالا است.

2- باميلو

فروشگاه اينترنتي باميلو تا آنجا كه مشخص است توسط يك شركت غير ايراني حمايت و راه اندازي شده است! شركت راكت اينترنت با سرمايه گذاري در تجارت الكترونيك ايران سعي دارد بخش گسترده اي از اين بازار را بدست بگيرد.
روش كار شركت راكت اينترنت پيدا كردن و شناسايي استارت آپ هاي موفق آنلاين در كشورهاي موفق جهان و پياده سازي مجدد آن استارت آپ ها در كشورهاي ديگر است.



فروشگاه اينترنتي


مركز كار اين شركت برزيل است و از آنجا سرمايه گذاري خود در ديگر كشورها را مديريت مي كند، در ايران نيز توسط همكاري شكل گرفته بين راكت اينترنت و MTN تصميم بر آن شد تا بروي استارت آپ هاي ايراني سرمايه گذاري هايي انجام شود.


از جمله سرمايه گذاري هاي مطرح اين شركت در ايران مي توان به فروشگاه اينترنتي باميلو و پروژه تاكسي ياب اشاره كرد. تاكسي ياب كه با مشكل ادامه مسير مواجه شد بعد از مدتي با نام اسنپ مجدد راه اندازي شد و الان يكي از بهترين سرويس هاي حمل و نقل مي باشد (تجربه كار با اين سرويس در مديروب منتشر شده است جهت مشاهده مطلب به لينك زير مراجعه كنيد)

    اين ويدئو را مشاهده كنيد: 200 سفر رايگان با اسنپ و تپ 30



فروشگاه اينترنتي باميلو با راه اندازي كمپين حراجمعه در ايران تواست نگاه بسياري از افراد جامعه را به سمت خود تغيير دهد،‌ حراجمعه شامل تخفيفات خيلي خوب در آخرين جمعه سال مي باشد كه در اكثر فروشگاه هاي بزرگ در دنيا همه ساله اجرا مي شود. باميلو، با تخفيفات شگفت انگيز و بيلبوردها و تبليغات بسيار جدي در سراسر ايران براي كمپين حراجمعه توانست نظر كاربران زيادي را به خود جلب كند.


فروشگاه اينترنتي باميلو و موزاندو نيز با هم توسط اين شركت راه اندازي شدند، در ابتدا هدف اين بود كه باميلو يك فروشگاه اينترنتي باقي بماند و موزاندو يك بازارچه آنلاين (Marketpalce) باشد اما بعد از مدتي راكت اينترنت تصميم گرفت تمركز خود را حفظ كند و دو برند موزاندو و باميلو را با يكديگر ادغام كرد!
علت اين كار از ديد من صرفا بالا بردن تمركز روي يك پروژه آنلاين و كم كردن هزينه تبليغات در دو جهت متفاوت بود!
باميلو با موزاندو يكي شدند و امكان بازارچه به باميلو نيز اضافه گرديد و بعد از آن فروشگاه باميلو با قدرتي دو برابر قبل كار خود را ادامه داد.

به تازگي سيستم تخفيف هاي روزانه و تخفيف هاي هفتگي در باميلو آغاز شده است ، جاي اينگونه تخفيف و آفر ها در سايت باميلو واقعا خالي بود، هم چنين كمپين هايي براي ارسال كالا راه اندازي كرد كه توجه بسياري از مشتريان را به خود جلب ميكند، به عنوان مثال به مدت يك هفته تمام سفارش هاي بالاي 30 هزار تومان را با ارسال رايگان براي مشتريان خود مي فرستد.

به عنوان مثال اگر شما با اسنپ سفر كنيد حتما به شما پيشنهاد يك خريد خوشمزه از زودفود را خواهند داد.
از باميلو كه موضوع اصلي ماست دور نشويم، فروشگاه اينترنتي باميلو تقريبا در همه دسته هاي كالا سعي در فعاليت دارد اما با توجه به نداشتن مجوزهاي مورد نياز تا مدت زيادي درگاه پرداخت نداشت!


در حال حاضر وب سايت باميلو بيشتر يك بازارچه است تا فروشگاه! زماني كه شما خريدي را انجام مي دهيد در برخي از موارد نياز است كه قبل از تاييد سفارش با فروشنده كالا هماهنگي هايي صورت گيرد و سپس شما امكان پرداخت و تهيه كالا را خواهيد داشت.


در بخش رابط كاربري و تجربه كاربري در مورد اين سايت نظر مثبتي نداريم و سايت در اولين نگاه بسيار شلوغ به نظر مي رسد، باميلو بسيار سعي در طراحي مدرن و سبك غير ايراني دارد و با بنر هاي بزرگ و شلوغي زياد كاربر را خسته مي كند.


مزاياي باميلو:

    تخفيف هاي بسيار شگفت انگيز
    بازگشت 30 روزه كالا به صورت رايگان
    ايميل ماركتينگ
    مشخص بودن دقيق زمان تحويل هر كالا
    ثبت سفارش آنلاين سريع
    تغيير عكس كالا با توجه به انتخاب نوع آن
    امكان سفارش كالا از چند فروشنده به طور هماهنگ
    ثبت نام سريع در هنگام ثبت سفارش
    پيشنهاد تخفيف هاي روزانه
    تخفيفات هفتگي
    نمايش محصولات جديدي كه اضافه شده اند(نوبرانه هاي باميلو)
    پشتيباني آنلاين 24 ساعته
    ارسال رايگان به سراسر كشور براي سفارشات بالاي 75 هزار تومان
    نرم افزار مخصوص موبايل هوشمند و تبلت


معايب باميلو:

    تجربه كاربري نا مناسب
    عدم پاسخگويي به تلفن هاي پشتيباني
    شلوغي بيش از حد صفحه اصلي
    عدم ارسال به موقع سفارشات
    لغو سفارش پس از ثبت بدون هماهنگي با مشتري توسط فروشگاه
    عدم تامين به موقع كالا از سمت تامين كننده
    بروز مشكلات زياد با توجه به فروشندگان زياد
    نداشتن نوآوري و خلاقيت متفاوت در فروشگاه هاي اينترنتي
    پاك كردن محصولات نا موجود از روي سايت!
    هيچ خدمات ويژه اي براي مشتريان وفادار خود ندارد
    نبود سيستم تخفيف لحظه اي
    نداشتن سيستم وفاداري مشتري
    استفاده از روشهاي تبليغاتي غير استاندارد (پاپ آپ)



فروشگاه اينترنتي باميلو خيلي سعي كرد در مدت كوتاهي جايگاه دوم و حتي اول بازار اينترنتي ايران را بدست بگيرد و براي رسيدن به اين هدف هزينه بسياري را متحمل شد.
اكنون از هر ايراني كه خريد آنلاين را تجربه كرده است مي توانيد اسم باميلو را نيز در كنار ديجي كالا بشنويد! طرفداران باميلو با تخفيف هاي بي حد و مرز آن بود كه اولين تجربه خود را در خريد از باميلو كسب كردند.


باميلو تخفيف هاي جهاني جمعه سياه Black Friday را به طرز فوق العاده اي در ايران پياده سازي كرد و تخفيف هاي بسيار زيادي را در آخرين جمعه سال 2015 در وب سايت خود منتشر كرد.

 باميلو، با مزيت هايي هم چون تخفيف هاي شگفت انگيز، پيشنهاد هاي روزانه ، اضافه كردن بخش نوبرانه هاي باميلو و كمپين هاي ارسال هاي رايگان، با توجه به بازديد بالاي اين سايت (هرچند كه بخش زيادي از آن با تبليغات پاپ آپ به سايت هدايت مي شود) وهمچنين تنوع بيش از حد محصولات ارائه شده در باميلو، توانسته است جايگاه دومين فروشگاه اينترنتي در ايران را به خود اختصاص دهد.
3-ديجي استايل

همانطور كه در ابتداي مقاله گفته شد ديجي كالا از نظر كاربران بزرگترين فروشگاه اينترنتي در ايران مي باشد كه به تازگي وب سايت جديدي براي پوشاك با نام ديجي استايل راه اندازي كرده است، از آنجايي كه ديجي كالا تا كنون توانسته در صدر جدول فروشگاه هاي اينترنتي قرار بگيرد پس پروژه ي جديدي كه راه اندازي كرده نيز مي تواند در همان تراز قرار بگيرد و بزودي براي خودش در ميان ديگر فروشگاه هاي اينترنتي لباس جا باز كند.

فروشگاه اينترنتي


ديجي استايل تا كنون به خوبي توانسته است در كنار ديگر رقيبان خود رشد كند و از تمام آنها پيشي بگيرد، ديجي استايل اين كار را به خوبي انجام داده و با ارائه كالاهاي اورجينال با كيفيت بسيار بالا هم چنين عقد قرار داد با تمام برند هايي كه در ايران شناخته شده اند توانسته اعتماد مشتريان را به خود جلب كند.

خريد از سايت ديجي استايل به شما اين امكان را مي دهد پشتيباني واقعي براي پرو و عدم رضايت و بازگشت محصول را داشته باشيد، البته با توجه به جايگاه ديجي كالا در ايران قطعا از ديجي استايل كه فروشگاه زير مجموعه ديجي كالا مي باشد همينطور انتظار مي رفت.
مزاياي ديجي استايل:

    سرعت بسيار بالا سايت و جستجوي سريع
    تجربه كاربري فوق العاده
    ايميل ماركتينگ
    قرار داد با تمام برند هاي پوشاك در ايران
    مهلت تست واقعي جهت پرو لباس
    ارايه كليه كالاها در يك سبد
    معرفي دقيق كالاهاي ارائه شده
    7 روز گارانتي كالاهاي خريداري شده
    مشخصات دقيق سايز و رنگ محصولات
    قرار دادن گزينه راهنماي سايز براي هر محصول
    ثبت نام سريع در هنگام سفارش
    نرم افزار مناسب گوشي هوشمند (IOS_Android)
    و…


معايب ديجي استايل:

    عدم پيگيري مجدد پس از لغو سفارش
    عدم امكان لغو يا تغيير سفارش بعد از ثبت سفارش
    عدم امكان تعقيب دقيق وضعيت سفارش
    نداشتن نسخه واكنش گرا
    نداشتن سيستم تخفيف هنگام خريد
    نرفتن به سمت بازارچه آنلاين مانند فروشگاه هاي بزرگ دنيا (Maketplace)
    عدم ارائه خدمات خاص به مشتريان ويژه كه خريدهاي زيادي دارند
    مشخص نبودن وضعيت سفارش پس از تحويل به پيك در تهران و نداشتن راه ارتباطي با فرد پيك موتوري
    عدم تمايل تحويل كالا در داخل ساختمان و نياز به رفتن به درب ورودي براي تحويل كالا در تهران
    نداشتن بخش شكايات مشتريان و عدم پيگيري شكايات
    نداشتن نرم افزار مخصوص تبلت

4- مديسه

وب سايت مديسه هم مانند فروشگاه اينترنتي شيكسون به طور تخصصي با فروش لباس كار خود را آغاز كرد و وب سايت بسيار زيبايي را در اين زمينه راه اندازي كرده است.
مديسه يك فروشگاه تخصصي لباس بود تا زماني كه محصولات بخش كودك و نوجوان را ارائه كرد و پس از آن بخش لوازم خانه و خوراكي و آشاميدني را به سايت اضافه كرد.



فروشگاه اينترنتي


يكي از مزيت هاي مديسه استفاده از سيستم كاملا هوشمندي است كه پس از عضويت در سايت فعال مي شود، طبق گفته يكي از دوستان تحليل گر سايت ها اين سيستم يك API است كه توسط گوگل به فروشگاه هاي اينترنتي ارائه مي شود و اين امكان را فراهم مي كند كه با توجه به جستجوهايي كه آن كاربر در گوگل انجام داده است سلايق شخصي آن كاربر به فروشگاه هاي اينترنتي ارائه شود تا بتوانند دقيقا مطابق با سلايق كاربران پيشنهاداتي را به آنها ارائه كنند.


مزاياي مديسه:

    واسط كاربري جذاب و زيبا
    سرعت بالاي سايت
    ايميل ماركتينگ
    تخفيف هاي روزانه مدت دار
    سيستم هوشمند تحليل سلايق
    جستجوي سريع و جذاب
    تضمين قيمت كالا
    ضمانت اصالت محصولات
    ارسال رايگان بالاي 100 هزار تومان


معايب مديسه:

    عضويت پيچيده در هنگام خريد
    عدم پيگيري پس از لغو سفارش از سمت كاربر
    نياز به ورود به صفحه ديگر براي عضويت در هنگام خريد
    عدم نمايش جمع كل سفارش در سبد خريد سريع
    وجود مشكلاتي در ريسپانسيو موبايل
    نداشتن مدل براي لباس ها و نبود عكس هاي جذاب
    استفاده از سيستم lazy load در آرشيو محصولات
    نبود بخش عضويت مستقيم در سايت



فروشگاه مديسه نيز در مدت بسيار كمي توانسته خيلي خوب ظاهر شود و وب سايت خوبي را با تجربه هاي قبلي خود راه اندازي كند.
طبق اطلاعاتي كه البته منبع معتبري ندارد اين وب سايت نيز توسط يك گروه غير ايراني راه اندازي شده است و همه تيم آن به جز بخش فروش و پشتيباني نيز غير ايراني هستند.

در نهايت با توجه به خلاقيت بالاي اين سايت در طراحي يك فروشگاه اينترنتي و كيفيت رعايت شده در سايت رتبه 4 را به اين فروشگاه انتساب مي دهيم.
5- زنبيل

فروشگاه زنبيل نيز با تنوع بسيار بالاي كالا فعاليت خود را آغاز و ادامه داده است، اين فروشگاه هميشه بروز و فعال بوده و تقريبا موارد اوليه استاندارد يك فروشگاه اينترنتي را دارا مي باشد.
فروشگاه اينترنتي زنبيل تاكيد دارد كه قيمت هاي بسيار پاييني را ارائه مي دهد و در بخش محصولات در كنار قيمت هر محصول بخش سود شما را نشان مي دهد كه نشان مي دهد اگر شما اين محصول را از زنبيل خريداري كنيد مي توانيد سود كنيد.



فروشگاه اينترنتي


زنبيل هم مانند ديگر فروشگاه ها ضمانت عودت وجه را تا 7 روز دارد، اما چيزي كه اين فروشگاه را متمايز مي كند 5 روز ضمانت قيمت كالا است كه به كاربر فرصت مي دهد بررسي كند و اگر احساس كند محصول را با قيمت بالا خريداري كرده است آن را به زنبيل عودت دهد.

    تا اينجا 5 فروشگاه اول را به طور مفصل معرفي كرديم و سعي كرديم تحليل دقيق روي اين فروشگاه هاي اينترنتي داشته باشيم، از اينجاي كار 5 فروشگاه ديگر را به طور مختصر معرفي مي كنيم.
    با توجه به اين موضوع كه فروشگاه هايي كه در ادامه معرفي مي شوند صرفا بر اساس ميزان بازديد و كيفيت وب سايت هاي آنها انتخاب شده اند نمي توان به طور دقيق مزايا و معايت آنها را مطرح كرد.
    اگر در هنگام مطالعه اين مطلب شما تجربه خريد از اين فروشگاه ها را داريد حتما تجربه خود را در بخش نظرات سايت مطرح نماييد تا ديگر كاربران نيز از آن مطلع شوند.


6- كيميا آنلاين

فروشگاه اينترنتي كيميا آنلاين با ارائه سخت افزار هاي كامپيوتر و محصولات ديجيتال فعاليت خود را ادامه مي دهد، وب سايت كيميا آنلاين طراحي جذاب و سبكي دارد و خيلي سريع مي توانيد يك كالا را در اين وب سايت سفارش دهيد.



فروشگاه اينترنتي


كيميا آنلاين بخش بيش فروشي را به خوبي در سايت خود پياده سازي كرده است و شما در هنگام خريد يك محصول پس از اضافه كردن آن به سبد خريد حتما پيشنهاد خريد لوازم جانبي و خدمات ضروري مربوط به آن محصول را مشاهده خواهيد كرد.


بخش جذاب ديگري كه در فروشگاه اينترنتي كيميا آنلاين ديده مي شود قسمت ثبت تيكت پشتيباني است كه در وب سايت هاي فروشگاهي ايراني كمتر ديده مي شود.
7- شيكسون

فروشگاه شيكسون يك فروشگاه اينترنتي تخصصي پوشاك است و مدتي است كه فعاليت خود را به طور جدي در اين زمينه شروع كرده است.
شيكسون با ارائه ست هاي كاملي كه ارائه مي كرد و سايت بسيار جذابي كه پياده سازي كرده است توانست مخاطبين زيادي را به خود جلب كند.



فروشگاه اينترنتي


اينطور كه پيداست عكاسي از لباس هاي ارائه شده در شيكسون توسط خود شيكسون و مدل هاي آن تهيه مي شود و همه ي كارها توسط عكاسان حرفه اي و مدل هاي خود سايت ارائه مي گردند.
شيكسون يك فروشگاه اينترنتي تخصصي است و هدف آن فقط فروش لباس است، شما مي توانيد با انتخاب رنگ و سايز هاي مختلف در خريد خود تنوع بالايي را تجربه كنيد.
طبق تعاريفي كه از خريداران شيكسون شنيده ايم شما پس از سفارش كالا مي توانيد آن را درب منزل تحويل بگيريد و پرو كنيد و اگر مناسب شما بود مبلغ آن را بپردازيد.

به تازگي شيكسون كالاي غير اورجينال با كيفيت بسيار پايين و قيمت خيلي كم به فروش مي رساند، اين نوع بازاريابي و فروش ممكن است در ابتدا نتيجه ي خوبي داشته باشد اما پس از مدت بسيار كوتاهي به علت كيفيت بسيار پايين كالا باعث عدم رضايت مشتري خواهد شد. هم چنين با توجه به قرار دادن تعداد بسيار بالاي كالاي غير اورجينال و بي كيفيت باعث عدم جلب اعتماد مشتري جهت خريد كالاهاي اورجينال نيز خواهد شد. براي يك مشتري تقريبا غير ممكن است كه از سايتي كه بيش از نيمي از اجناس آن غير اورجينال مي باشد با قيمت بالا يك محصولي كه به گفته ي سايت اورجينال مي باشد را خريداري كند.
مزاياي شيكسون:

    واسط كاربري بسيار جذاب
    سرعت بالاي سايت
    انتخاب و تنوع بالا كالا
    عكاسي و مدلينگ اختصاصي
    پيشنهاد هاي تخفيف روزانه
    ضمانت تعويض 10 روزه سفارشات
    ارسال رايگان سفارشات بالاي 75 هزار تومان
    مطابقت كامل محصولات با سايت
    نمايش عكس لباس ها بر اساس رنگ انتخابي
    توضيحات دقيق سايز بندي لباس ها
    ارائه لباس هاي تك ساز با قيمت هاي ويژه
    بلاگ شيكسون
    امكان مشاهده سفارش و پرو لباس


معايب شيكسون:

    عضويت سخت و كسل كننده در هنگام ثبت سفارش
    واضح نبودن قسمت ورود مشتريان قبلي در هنگام سفارش
    نداشتن سيستم افزايش خريد در هنگام سفارش
    عدم قابليت انتخاب روشهاي ارسال
    اضافه كردن كالاهاي غير اورجينال و بي كيفيت با قيمت پايين



شيكسون يك سايت تخصصي لباس است و در مدت كوتاهي بسيار عالي عمل كرده است و مخاطبين خاص خود را يافته است.
8- تهران كالا

فروشگاه اينترنتي تهران كالا يكي از قديمي ترين فروشگاه هاي آنلاين ايراني است كه از ابتداي كاري خود به فروش لوازم خانگي مشغول بوده است.
مركز فعاليت تهران كالا در چهارراه عباسي تهران ، يكي از بورس هاي لوازم خانگي قرار دارد و كليه اجناس بطور مستقيم از شركت هاي توليد كننده و وارد كننده دريافت و انبار مي شود. در حال حاضر چندين هزار كالا در يك انبار با متراژ 500 متر كه بصورت قفسه بندي و بسيار مرتب مي باشد نگهداري مي شود همچنين تهران كالا علاوه بر فروش كالا به مصرف كننده مستقيم به عنوان يكي از تامين كننده هاي اصلي كالا براي همكاران در اين منطقه به حساب مي آيد.
تهران كالا از ابتداي كار خود عكس هاي بسيار با كيفيتي از محصولات تهيه مي كرد و در وب سايت خود در قسمت توضيحات هر محصول اين عكس ها را منتشر مي كرد.

از خدمات جديد تهران كالا امكان پرداخت در محل ، علاوه بر تهران و كرج در شهرهاي شيراز ، اصفهان و مشهد مي باشد.



فروشگاه اينترنتي


متاسفانه سالهاست كه وب سايت اين فروشگاه تغييري نه از لحاظ ظاهري و نه فني نداشته است و به محض ورود به سايت كاملا متوجه قديمي بودن سايت خواهيد شد.
روال ثبت سفارش كاملا عجيب است و شما پس از اضافه كردن كالا به سبد خريد ديگر دكمه ثبت نهايي سفارش را نمي بينيد!
فقط دكمه اي براي ثبت نام ظاهر مي شود و شما بايد حدس بزنيد كه حتما ثبت نام نياز است تا سفارش خود را ثبت كنيد.

بخش نشريه تهران كالا در آدرس mag.tehrankala.com با ديد تخصصي و محلي براي كسب آموزش و اطلاع رساني در زمينه خانه و لوازم خانگي در حال تكميل است و البته از اكنون قابل مشاهده مي باشد.

تهران كالا حجم بسياري از محصولات لوازم خانگي را ارائه مي دهد اما مشخصات فني كالا ها به صورت يكپارچه در سايت منتشر نشده است و شما بايد در توضيحات محصول به دنبال آنها باشيد.

تهران كالا: مشخصات فني در TAB مشخصات فني در صفحه محصول وجود دارد و براي مشاهده آن بايستي بر روي آن كليك شود، از نظر دقت مدعي هستيم كه اطلاعات درج شده بسيار دقيق تر و درست تر از تمامي وب سايت هاي مشابه مي باشد.

"توضيحات اين فروشگاه به درخواست مدير تهران كالا اصلاح گرديد و توضيحات تكميلي و دقيقي به اين فروشگاه اضافه شد"

9- فينال

فروشگاه مجازي فينال نام اولين هايپر ماركت مجازي ايران است كه با هدف ارتقاء سطح كيفي استاندارد زندگي مردم ايران شكل گرفته است. اين فروشگاه با عرضه كالاهاي ضروري و مصرفي زندگي، توانسته پاسخ‌گوي مؤثر و مناسبي به نيازهاي در حال تغيير مشتريان خود باشد.

هايپر ماركت مجازي فينال در سال 84، كار خود را با نام فينال‌اي‌شاپ و با فروش كتاب، رسانه‌هاي صوتي و تصويري از قبيل موزيك و فيلم شروع كرد. در سال 90، اين فروشگاه زير نظر گروه هفت‌سين به فعاليت خود ادامه داد و محصولات الكامپ به ويژه CD و DVD را به سبد فروش خود اضافه كرد. در سال 91 نيز به منظور گسترش خدمات خود، محصولات FMCG كه شامل خواروبار و محصولات آرايشي-بهداشتي مي‌شود، را به سبد فروشش اضافه كرد.

هايپرماركت فينال كه با شعار «آمده‌ايم بازار الكترونيكي بسازيم كه در آن با خلق آرامش خاطر از خريد، استاندارد زندگي مردم را بالا ببريم»، وارد بازار شده، هم‌اكنون سهمي 80 درصدي در فروش لوح‌هاي فشرده را در اختيار دارد.

علاوه بر آن محصولات متنوعي بر اساس تقسيم‌بندي زير به مشتريان ارائه مي‌دهد:

- موادغذايي

- بهداشت و سلامت

- خانه داري

- كامپيوتر

- الكترونيك

- بازي

- محصولات فرهنگي

- اداري و تحرير

- لوح فشرده و قاب



فروشگاه اينترنتي



فروشگاه اينترنتي فينال، ايجاد خريدي رضايت بخش در فضاي اينترنت را ركن اصلي توسعه‌ فعاليت‌هاي خود قرار داده است. چشم انداز اين فروشگاه «مركز خريد 40 ميليون ايراني» است و با تكيه بر اصول اخلاقي و ايجاد رابطه‌اي بادوام با مشتري، سعي دارد تا همواره حافظ ارزش پول مشتريان هنگام خريد باشد.


10- چاره

همه فروشگاه چاره را با تنوع بالاي محصولات اش مي شناسند، چاره از ابتداي كار تاكيد به ارائه تنوع بالاي كالا داشت و هميشه عددي را در صفحه اصلي آن با عنوان تعداد تنوع كالا مي توان مشاهده كرد.اين عدد قبل از رشد وسيع ديجي كالا شايد يك مزيت جذاب چاره به شمار مي آمد اما اكنون ديگر مي توان به عنوان يك ضعف به اين موضوع نگاه كرد!



فروشگاه اينترنتي


چاره يكي از فروشگاه هاي قديمي ايراني است و با ماشين هاي كه روي آنها برند چاره نوشته شده بود بسته ها به مشتري تحويل مي دادند. چاره مدتي سعي كرد خيلي رشد بزرگي داشته باشد و برخي از تامين كنندگان كالا نيز مي گفتند براي اينكه قيمت يك كالا را در هنگام خريد بشكنند، خريد هاي خود را با ديجي كالا به طور هماهنگ از يك فروشنده انجام مي دادند(البته منبع اين موضوع نيز معتبر نيست)


در نهايت چاره در مرحله اي از رشد متوقف شد و در همان سطح كار خود را ادامه داد، فروشگاه چاره و فروشگاه shop.ir در گذشته از بهترين ها بودند و تجربه خريد از آنها نيز جذاب بود، اما با ورود قدرتمند ديجي كالا اين دسته از فروشگاه ها ديگر نتوانستند توقع بالا رفته مخاطبين توسط ديجي كالا را تامين كنند و در نهايت از عرصه رقابت كنار رفتند.


مزاياي چاره:

    تنوع بالاي محصولات نسبت رقباي هم سطح
    ارسال و پيگيري سفارشات ثبت شده
    راه اندازي سوپر ماركت آنلاين
    ارائه كالاهاي كاربردي بسيار زياد
    نرم افزار چاره براي گوشي هاي هوشمند


معايب چاره:

    قيمت بالاي محصولات نسبت به رقبا
    واسط كاربري قديمي و خسته كننده
    نداشتن بخش محصولات جديد و پرفروش
    عضويت كاملا پيچيده در هنگام خريد
    نبود بخش پيگيري سفارشات
    نبود تكنولوژي ريسپانسيو در سايت


8 فروشگاه اينترنتي كه آينده ي خوبي خواهند داشت:



نتيجه گيري نهايي:

در اين مقاله هدف اصلي صرفا معرفي فروشگاه هاي برتر بر اساس معيار هاي فني و كاربردي بود و پس از آن آشنايي كاربران مدير وب با مواردي كه در يك فروشگاه اينترنتي مي تواند مهم تلقي شود و يا به عنوان ضعف آن فروشگاه در نظر گرفته بشود.

چيزي كه اهميت بسيار بالايي دارد اين است كه شايد در ظاهر اين موارد كوچك به نظر برسند اما همين موارد به ظاهر كوچك است كه باعث تفاوت هاي بسيار بزرگ مي شود.


نظر شما چيست؟

در نهايت از شما مي خواهيم كه تجربه خريد خود از اين فروشگاه ها و يا فروشگاه هاي اينترنتي ديگري كه در اين مقاله در مورد آنها صحبت نشد را در بخش نظرات با ديگر دوستان خود به اشتراك بگذاريد تا با اين كار بتوانيم به يكديگر در جهت انتخاب صحيح بهترين فروشگاه اينترنتي براي خريد هاي آنلاين بعدي كمك كنيم.

                                           
برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۰۱:۲۰ توسط:فرهاد موضوع: كسب و كار اينترنتي

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :