كسب و كار هاي اينترنتي خانگي كسب و كار هاي اينترنتي خانگي .

كسب و كار هاي اينترنتي خانگي

اشتباهات رايج در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي

 

شبكه هاي اجتماعي خارجي و ايراني خوب و زيادي هستند كه بعضي از دوستان در استفاده از اين شبكه هاي اجتماعي غافل هستند. اگر فيسبوك و تويتر و اينستاگرام و گوگل پلاس را فاكتور بگيريم شبكه هاي اجتماعي خوبي مثل Stumbleupon ، Tumblr ، Digg و تعدادي ديگر هستند كه مي توانند به كسب و كار شما رونق خوبي بدهند اما به شرط اينكه استراتژي و نكات مهمي كه در فعاليت در شبكه هاي اجتماعي بايد رعايت كنيد را بدانيد.

بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي

در ادامه اشتباهات رايجي كه بعضي از صاحبان كسب و كارهاي اينترنتي در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي مرتكب آن ها مي شوند را عنوان خواهم كرد.

 
۵ اشتباه رايج در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي

 
۱٫نداشتن استراتژي در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي

نداشتن استراتژي در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي عامل مهمي در شكست در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي است كه بعضي از صاحبان كسب و كارهاي اينترنتي دچار آن مي شوند. در واقع شما براي تاثير گذاري روي مخاطبان خود كه مشتري هاي احتمالي شما هم مي توانند باشند بايد راه كاري داشته باشيد كه بتوانيد پيام مورد نظرتان را به مخاطب خود به راحتي القا كنيد.

بايد سعي كنيد هر محتوا و مطالبي را كه در شبكه هاي اجتماعي خود به اشتراك مي گذاريد بهترين و جذاب ترين محتوا باشد. روي محتوايي كه مي خواهيد در شبكه هاي اجتماعي خود منتشر كنيد وقت بگذاريد و فقط به اين فكر نباشيد كه هر روز حتما بايد يك مطلب را در شبكه هاي اجتماعي خود منتشر كنيد.

 
۲٫استفاده بيش از حد از هشتگ ها

حتما مي دانيد كه استفاده از هشتگ هاي مرتبط با مطلب خود باعث بيشتر ديده شدن آن مي شود. استفاده از هشتگ ها باعث معروفيت كسب و كار شما مي شود. افراد با استفاده از هشتگ هاي مرتبط با موضوع مطالب شما مي توانند به مطلب شما دسترسي آسان داشته باشند. ولي بعضي از افراد هستند كه در استفاده از هشتگ ها زياده روي مي كنند و متاسفانه از هشتگ هاي غير مرتبط با موضوع مطلب خود استفاده مي كنند و فكر مي كنند با اين كار افراد بيشتري محتواي آن ها را مي بينند. در صورتي كه استفاده از هشتگ هاي بي ربط با موضوع مطلب شما باعث آسيب رساندن به كسب و كار اينترنتي شما خواهد شد.

مقاله ترفندهاي بازاريابي در اينستاگرام را هم بخوانيد

به طور مثال شخصي مي خواهد عكسي را با موضوع بازاريابي اينترنتي در اينستاگرام خود منتشر كند. علاوه بر استفاده از هشتگ هايي مثل #بازاريابي_اينترنتي #بازاريابي از هشتگ هايي مثل #ايستاگرام #پول يا از هشتگ هايي كه اصلا ربطي به موضوع عكس ندارد استفاده مي كند. فقط براي اينكه افراد بيشتري آن عكس را ببينند.

 
۳٫به كاربران شبكه هاي اجتماعي خود اهميت بدهيد

افراد در شبكه هاي اجتماعي انتظار پاسخ سريع از مديران پيج ها را دارند. سعي كنيد به سوالات و درخواست هاي كاربرانتان در شبكه هاي اجتماعي سريع پاسخ دهيد و مشكلات آن ها را حل كنيد. افرادي را كه در زمينه كاري با شما يكي هستند و احساس مي كنيد احتمال دارد كه در آينده مشتري شما شوند را دنبال كنيد و پي گير مطالبي كه منتشر مي كنند باشيد.

جواب دادن به نظرات و ابراز محبت كاربران شما در شبكه هاي اجتماعي باعث اعتماد سازي ميان شما و كاربرانتان مي شود. هرچند كه شما نياز به اين كار نداشته باشيد.

 
۴٫هزينه كردن براي كاربران جعلي ممنوع

در حالي كه ممكن است تعداد كاربران يك برند يا شركت در شبكه هاي اجتماعي مثل اينستاگرام باعث افزايش اعتبار آن شود ولي ممكن است ۵۰ درصد از كاربران آن پيج به ميل خود عضو آن نشده باشند كه در اين صورت هيچ وقت نمي تواننند تبليغات هدفمندي داشته باشند. بعضي از صاحبان كسب و كار ها براي دريافت كاربران جعلي هزينه هاي زيادي را پرداخت مي كنند كه هيچ وقت به سود آن ها نخواهد بود.

دريافت مطالب براي كاربراني كه وجود خارجي ندارند و يا اصلا فعاليتي در شبكه هاي اجتماعي ندارد چه سودي براي كسب و كار شما دارد؟ بهترين راه براي جذب افراد به شبكه هاي اجتماعي خود پيشنهاد دادن مستقيم به خود آن ها است. با يك استراتژي خوب مي توانيد افراد زيادي را به شبكه هاي اجتماعي خود دعوت كنيد و آن ها را به مشتري هاي هميشگي خود تبديل كنيد.

 
۵٫تكراري بودن عناوين مطالب در شبكه هاي اجتماعي

سعي كنيد مطالبي را كه مي خواهيد در شبكه هاي اجتماعي به اشتراك بگذاريد عناوين و توضيحات تكراري و يكي نداشته باشند. به طور مثال اگر مطلبي را مي خواهيد در تويتر خود منتشر كنيد و همان مطلب را در فيسبوك هم مي خواهيد منتشر كنيد از توضيحات و عنوان ديگري براي اشتراگ گذاري آن در فيسبوك استفاده كنيد. در ضمن بهتر است لينك كامل صفحه مربوط را قرار ندهيد و از كوتاه كننده هاي لينك استفاده كنيد.

پيشنهاد ويژه هميار وب : ۶ ايده براي حضور تجاري موفق در شبكه هاي اجتماعي

 

سخن آخر اين است كه شبكه هاي اجتماعي از اجزاي جدايي ناپذير بازاريابي اينترنتي محسوب مي شوند كه استفاده درست از آن ها باعث سود آوري در كسب و كار اينترنتي شما مي شود. هميشه قبل از شروع بازاريابي در شبكه هاي اجتماعي استراتژي خود را تدوين كنيد. نكات و مواردي كه اشاره شد را رعايت كنيد تا در بازاريابي شبكه هاي اجتماعي موفق باشيد و همين باعث موفقيت در كسب و كار اينترنتي شما شود.
برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۸ آذر ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۰۱:۳۱ توسط:فرهاد موضوع: كسب و كار اينترنتي

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :