كسب و كار هاي اينترنتي خانگي كسب و كار هاي اينترنتي خانگي .

كسب و كار هاي اينترنتي خانگي

چگونه كمپين هاي ايميلي موفق راه بياندازيم؟



دراين نوشته، شما را با روند شروع بازاريابي ايميلي آشنا مي‌كنيم تا مطمئن شويد اولين كمپين شما موفقيت‌آميز خواهد بود.

    مقاله مرتبط: 3 راه بهبود بخشيدن به فرآيندهاي ايميل ماركتينگ


ايميل ماركتينگ

مرحله 1: اهداف خود را پايه‌گذاري كنيد
وارد شدن به يك ابزار بازاريابي ايميلي و شروع ارسال اولين كمپين شما وسوسه‌كننده است. اما قبل از اقدام عجولانه، بهتر است يك دقيقه درباره اهداف خود و آن‌چه مي‌خواهيد با ايميل به دست آوريد فكر كنيد، زيرا اين موضوع نوع كمپين‌هايي كه ارسال مي‌كنيد، افرادي كه هدف شما هستند، محتوايي كه در آن قرار مي‌دهيد و چگونگي اندازه‌گيري موفقيت را تعيين خواهد كرد.
اصل مهم براي پايه‌گذاري اهداف صحيح براي بازاريابي ايميل، اين است كه آنها را با اهداف گسترده‌تر شركت و شاخص‌هاي عملكرد خود هم‌تراز كنيد. ببينيد آيا اين هدف براي هدايت ورودي‌هاي جديد به محصول شماست؟ براي فروش‌ بهتر تيم فروش شماست؟ براي جذب شركت‌كنندگان بيشتر به رويداد شماست؟يا براي اخذ كمك‌هاي بيشتر است؟
بازاريابي ايميلي تنها كانال قدرتمند براي رسيدن به مخاطبان شماست و مي‌توان از آن براي دستيابي به برخي از اهداف مختلف استفاده كرد. بنابراين صرف وقت براي فكر كردن در مورد آن‌چه مي‌خواهيد، قبل از هر گونه اقدام عجولانه‌اي ارزشمند خواهد بود.

در اين‌جا چندين مثال از چگونگي استفاده از بازاريابي ايميلي توسط مشتريان كمپين‌مانيتور (يك ابزار بازاريابي ايميلي معروف) ارائه شده است:

• BuzzFeed: اين وب‌سايت اخبار و سرگرمي محبوب، درآمد خود را از طريق فروش تبليغات روي سايت خود به دست مي‌آورد، بنابراين هدف اصلي تيم بازاريابي آن‌ها، ايجاد ترافيك بيشتر است. با در نظر گرفتن اين موضوع، BuzzFeed خبرنامه‌هاي منظمي شامل پيوندهايي به مطالب روي وب‌سايت خود را با هدف افزايش تعداد بازديد ماهيانه و افزايش ميزان درآمد، ارسال مي‌كند.

• Rip Curl: برند گشت‌و‌گذار جهاني درآمد خود را از طريق فروش لباس‌هاي غواصي، تي‌شرت‌ها، شلوارك‌هاي اسكي روي آب و ديگر تجهيزات موج‌سواري به دست مي‌آورد. هدف تيم بازاريابي آن‌ها افزايش فروش است، بنابراين آن‌ها از ايميل براي تبليغ محصولات جديدي كه در حال راه‌اندازي آن‌ها هستند استفاده مي‌كنند تا مردم را براي خريداري محصولات خود به فروشگاه‌هاي آنلاين يا فيزيكي هدايت كنند.

• UNICEF: سازمان خيريه جهاني، كمك‌هاي انسان دوستانه و كمك به مادران و كودكان در كشورهاي در حال توسعه در سراسر جهان را فراهم مي‌كند. موفقيت تيم بازاريابي ديجيتال آن‌ها در افزايش مبالغ اهدا شده‌است، بنابراين از بازاريابي ايميلي براي رسيدن به رسالت خود(كمك كردن)، آگاهي‌بخشي در مورد پروژه‌هاي كمك‌رساني كه يونيسف متحمل مي‌شود و درخواست كمك‌هاي مالي، استفاده مي‌كنند.
• SXSW, Inc: اين سازمان كم‌سود برخي از رويدادهاي شناخته شده جهاني را سازماندهي مي‌كند، از جمله رويداد فيلم SXSW، موسيقي و جشنواره‌هاي تعاملي كه هر ساله در آستين و تگزاس برگزار مي‌شوند. هدف تيم بازاريابي آن‌ها افزايش فروش بليت‌ها و شركت‌كنندگان اين رويدادهاست، بنابراين از بازاريابي ايميلي براي به‌روز نگه‌داشتن مشتريان استفاده مي‌كنند.
• Soho House: اين باشگاه معتبر پاتوقي براي افراد مشهور در سراسر دنياست. هدف تيم بازاريابي آن‌ها نگه داشتن عضو خود در باشگاه و استفاده منظم از امكانات است، بنابراين آنها از بازاريابي ايميلي براي به‌روز نگه داشتن اعضاي خود در مورد رويدادها و عملياتي كه مي‌توانند در آن‌ها شركت كنند، استفاده مي‌كنند.
همان‌طور كه از اين مثال‌ها متوجه شديد، برنامه‌ريزي آن‌چه كه مي‌خواهيد با ايميل به دست آوريد قبل از ارسال كردن به شما كمك مي‌كند تا كمپين هاي ايميلي متمركز و كارآمد ايجاد كنيد كه موجب دستيابي به اهداف بازاريابي شما مي‌شود.

    بيشتر بدانيد: سه ترند بازاريابي محتوا در سال 2018


بازاريابي ايميلي


مرحله 2: فهرست ايميل خود را بسازيد
اكنون كه اهداف خود و آن‌چه را كه مي‌خواهيد از بازاريابي ايميلي به دست آوريد، تعيين كرده‌ايد، زمان آن است كه فهرست ايميل خود را بسازيد تا بتوانيد كمپين‌هاي آن اهداف را آغاز كنيد.
دو روش مختلف براي ساختن فهرست ايميل وجود دارد اما روش مناسب براي هر كمپين به واقع به اهدافي كه در مرحله اول پايه‌گذاري كرده‌ايد، بستگي دارد.

الف) فهرستي از مخاطبين شناخته‌شده ايجاد كنيد.
اگر قصد استفاده از ايميل براي برقراري ارتباط با مشتريان موجود را داريد، بنابراين فهرست ايميل شما مي‌تواند با وارد كردن اطلاعات مشتريان به ابزار بازاريابي ايميل‌تان ساخته شود.
در سيستم‌هاي ايميل ماركتينگ، مي‌توانيد فهرست موجود (براي مثال از يك فايل اكسل) را به طور دستي بارگذاري كنيد يا مي‌توانيد حساب خود را به ابزاري كه اطلاعات مشتري شما در آن قرار دارد (از جمله سي.آر. ام.، حسابداري، ابزار تجارت الكترونيك و صدها ابزار ديگر) متصل كنيد و به طور خودكار اطلاعات مشتري خود را با حساب‌تان همگام‌سازي كنيد.


ب) فهرستي از مخاطبان جديد ايجاد كنيد
اگر مي‌خواهيد از ايميل براي برقراري ارتباط با مخاطبي كه آدرس ايميل او را نداريد، استفاده كنيد، بنابراين بايد آدرس‌هاي ايميل را به دست آوريد و فهرست خود را از نو بسازيد.

خوشبختانه، يك فرمول براي ساختن فهرست ايميل وجود دارد كه توسط بسياري از موفق‌ترين بازاريابان ايميل استفاده مي‌شود. فرمول عبارت است از:
ايجاد يك انگيزه با ارزش + به اشتراك‌گذاري آن = جمع‌آوري  يك فهرست بزرگي از ايميل‌ها
 صرف نظر از اين‌كه چه تعداد فرصت‌هاي اشتراكي را به بازديد كننده ارائه مي‌دهيد، بعيد است كه آن‌ها بدون داشتن انگيزه قوي كاري كه شما مي‌خواهيد را انجام دهند. پس سؤال اصلي اين است كه چه چيزي باعث ايجاد انگيزه مي‌شود و شما چگونه مي‌توانيد اين كار را انجام دهيد.

در اين‌جا به برخي از انگيزه‌هايي كه مي‌توانند براي جلب افراد به پيوستن به فهرست ايميل شما تاثير‌گذار باشند، اشاره مي‌كنيم:
• محتواي متقاعدكننده: اگر بلاگي داريد يا روي وب‌سايت خود محتوا توليد مي‌كنيد، بنابراين پيشنهاد ارسال بهترين مطالب از طريق ايميل به مشتركين، يك انگيزه قوي براي پيوستن آن‌ها به فهرست شما است.
• تخفيف‌هاي اولين سفارش: اگر از طريق فروشگاه‌هاي آنلاين كالايي را به فروش مي‌رسانيد، بنابراين پيشنهاد تخفيف اولين خريد آن‌ها در صورتي كه مشترك فهرست ايميل شما شوند، يك انگيزه شگفت‌انگيز است. نه تنها اين امر افراد را به اشتراك تشويق مي‌كند، بلكه به آن‌ها انگيزه‌اي براي خريد نيز مي‌دهد.
• ارسال سريع يا رايگان: امكان ارسال سريع يا رايگان براي خريد، يك انگيزه بزرگ براي پيوستن به فهرست شما است.


كمپين ايميل ماركتينگ

مرحله 3: نوع كمپيني كه مي‌خواهيد ارسال كنيد را انتخاب كنيد
انواع مختلفي از كمپين‌هاي بازاريابي ايميلي وجود دارد و نوعي كه انتخاب مي‌كنيد به واقع به اهدافي كه در مرحله 1 پايه‌گذاري كرده‌ايد، بستگي دارد.
بياييد نگاهي به انواع مختلف كمپين‌ها و اين‌كه چگونه مي‌توانند به شما كمك كنند تا به اهداف خود دست يابيد، داشته باشيم.

خبرنامه
يك خبرنامه، كمپين ايميلي است كه به طور منظم توزيع مي‌شود و عموماً در مورد يك موضوع اصلي است.
Airbnb به طور منظم يك خبرنامه عالي به شبكه عكاسان مستقل خود ارسال مي‌كند. كمپين به‌طور ماهانه ارسال مي‌شود و حاوي محتوايي حول يك موضوع خاص است، مثلا نكات و گزارش‌هاي عكاسي.
اگر هدف شما حفظ ارتباط با فهرستي از افرادي است كه از قبل مي‌شناسيد (براي مثال مشتريان موجود)، خبرنامه نوع بي‌نظيري از كمپين براي ارسال است. اين امر موجب به‌خاطر سپردن كسب‌و‌كار و محصولات شما در ذهن افراد و هدايت آنها به وب‌سايت شما مي‌شود.

پيشنهاد بازاريابي
يك ايميل پيشنهاد بازاريابي، اساساً هر كمپيني است كه شما با هدف ايجاد انگيزه و اقدام به خريد مشتريان، ارسال مي‌كنيد.
اين امر مي‌تواند اشكال مختلفي داشته باشد كه عبارتند از:
• كمپين نمايش برخي از آخرين سهام‌‌ها و تشويق مردم براي خريد آنها
• كمپين ارائه تخفيف يا تبليغات ويژه در مورد محصولات يا خدمات شما
يك نمونه عالي از يك كمپين پيشنهاد بازاريابي، اين ايميل از پيتزا هات است:
اين كمپين يكي از محصولات خود را به قيمت ويژه و تبليغاتي ارائه مي‌دهد و گزينه تماس مستقيم به منظور خريد را نمايش مي‌دهد- دكمه سبز "الان سفارش بده".
ايميل پيشنهاد بازاريابي در صورتي تاثيرگذار است كه هدف ايميل شما هدايت مستقيم فروش باشد. يك محصول يا پيشنهاد تخفيف را ارائه مي‌دهد و شرايط تماس مستقيم افراد به منظور ورود به وب‌سايت شما و اقدام به خريد را مهيا مي‌كند.

اطلاعيه
كمپين اطلاعيه يك ايميل ارسال شده به مشتركين شما است كه كالا، ويژگي يا خدمات جديدي را معرفي مي‌كند.
نمونه ساده از يك كمپين اطلاعيه اين ايميل از شوتايم است كه راه‌اندازي نمايش جديد پني وحشتناك را اعلام مي‌كند.
اگر مي‌خواهيد مشتركين را در مورد آخرين محصولات يا ويژگي‌هاي خود به روز نگه داريد (به عنوان مثال مشتريان موجود)، ايميل اطلاعيه بسيار عالي است. در حالي‌كه به اشتراك‌گذاري اطلاعات، هدف اصلي است، ايميل ممكن است مزاياي بيشتري در جهت هدايت افراد به فروشگاه يا وب‌سايت شما داشته باشد.

دعوت به رويداد
ايميل دعوت به رويداد، يك كمپين طراحي شده براي افزايش آگاهي از رويداد شما و تشويق افراد به حضور در آن است.
در اين‌جا يك نمونه عالي از لينكولن موتورز ارائه شده است.
اين كمپين مشتركين را به راه‌اندازي MKX 2016 دعوت مي‌كند و حاوي جزئياتي راجع به تاريخ، زمان و مكان رويداد و همچنين اطلاعاتي در مورد نحوه پاسخ دادن به آن است.
همانطور كه قبلاً اشاره شد، نوع كمپين ايميلي كه ارسال مي‌كنيد به طور كل به اهداف شما از ارسال ايميل بستگي دارد. اگر به دنبال هدايت مستقيم به خريد هستيد، ارسال كمپين‌هاي پيشنهاد بازاريابي و اطلاعيه بهترين نتايج را خواهند داشت، با اين حال، اگر به دنبال به‌ٰروز‌ نگه‌داشتن مشتريان موجود در مورد آخرين پروژه‌ها، محصولات يا تحولات شركت خود هستيد، ارسال خبرنامه منظم بهترين روش براي دستيابي به اين منظور است.

    بيشتر بخوانيد: هفت دليل بر ضرورت وبلاگ براي كسب و كارهاي آنلاين


كمپين بازاريابي ايميلي

مرحله 4: اولين كمپين خود را بسازيد
اكنون كه اهداف خود را تعيين كرده‌ايد، ليستي از مخاطبين را ايجاد كرده‌ايد و نوع كمپيني كه مي‌خواهيد ارسال كنيد را انتخاب كرده‌ايد، زمان آن است كه ساختن ايميل خود را شروع كنيد.
ابزارهاي ارسال ايميل مانند ميلر لايت و يا آي كانتكت، ايجاد كمپين‌هاي بازاريابي ايميلي را به‌طور چشم‌گيري ساده مي‌كنند، اما برخي اصول وجود دارند كه براي كسب اطمينان از اخذ بهترين نتايج از هر كمپين بايد بدانيد.

1. كمپين خود را براي تسهيل در ديده‌شدن ساختاربندي كنيد.
تحقيقات نشان داده‌اند كه محدوده توجه بزرگسالان به طور متوسط 8 ثانيه است. با چنين محدوده توجه كوتاهي، مي‌توانيد فرض كنيد كه افراد كمپين شما را لغت به لغت نمي‌خوانند و در عوض با اسكن كردن به دنبال چيزهاي مورد علاقه خود مي‌گردند.
بنابراين، نوشتن ايميل طولاني با متني سنگين روش خوبي نخواهد بود. بايد ايميل‌هاي خود را ساختاربندي كنيد تا افراد را به خواندن محتواي خود تشويق كنيد و در همين زمان، آن‌ها را به سمت تماس براي اقدام به عمل نيز هدايت كنيد.
يك روش مؤثر براي اين كار اين است كه از مدل هرم معكوس استفاده كنيد.
ايميل‌هايي كه از اين مدل پيروي مي‌كنند شامل يك عنوان مختصر هستند كه پيام كليدي اين كمپين را نشان مي‌دهند و همچنين از اطلاعات و تصاوير استفاده مي‌كنند تا خوانندگان را براي كليك كردن متقاعد كنند. سپس يك دكمه تماس براي اقدام به عمل به خواننده نشان داده مي‌شود كه قدم بعدي را براي او روشن و واضح مي‌سازد.
با استفاده از مدل هرم معكوس براي ساختاربندي ايميل‌هاي خود، درصد موفقيت خود را بالا مي‌بريد.

2. مطمئن شويد كه كمپين شما به تك تك مشتركين مربوط مي‌شود.
بر اساس تحقيقات، كمپين‌هايي كه به فهرست‌هاي جداگانه ارسال مي‌شوند و حاوي اطلاعات مرتبط هستند مي‌توانند به افزايش درآمد 760% از طريق ايميل دست يابند.
بنابراين به جاي ارسال يك كمپين يكسان به همه، بايد فهرست‌هاي خود را جدا كنيد و پيشنهادهاي مرتبط را به هر بخش جداگانه ارسال كنيد.
شركت البسه موج‌سواري جهاني ريو كرل، ارزش ارتباط را درك كرده و در خبرنامه‌هاي ايميلي خود به خوبي اجرا كرده است.
گرچه ريو كرل لباس‌هاي موج‌سواري و مايوهاي شناي زنانه نيز به فروش مي‌رساند، اما مي‌داند كه مشتركين مرد خود چه كساني هستند و تنها محصولات و محتواي مرتبط را به آنها ارسال مي‌كند.
با استفاده از ويژگي‌هاي سيستم ايميل ماركتينگي كه از آن استفاده مي‌كنيد، مانند بخش‌ها و محتواي ديناميك، مي‌توانيد مطمئن شويد كه ايميل‌هاي شما به تك‌تك مشتركين شما مرتبط هستند و شانس كليك كردن  و انجام خريد را افزايش دهيد.

3.مطمئن شويد كه كمپين‌هاي شما با هويت برندتان ساخته‌شده و براي مشتريان قابل اعتماد هستند.
احتمالاً كمپين هاي ايميلي تنها راه تعامل مشتريان شما با كسب و كارتان نيستند. در واقع، مشتركين شما ممكن است از وب سايت يا صفحه رسانه‌هاي اجتماعي شما براي ثبت نام ايميل خود بازديد كرده‌ باشند.
به همين دليل، كمپين هاي ايميلي بايد رنگ‌ها، فونت‌ها و نام تجاري هماهنگي در تمامي نقاط تماس مشتركين داشته باشند.
فرش بوكز، اين كار را به طور مؤثر در كمپين هاي بازاريابي ايميلي خود انجام داده است؛ فونت‌ها، رنگ‌ها، دكمه‌ها و حتي سبك نمايه‌هايي كه روي وب سايت خود استفاده مي‌كند، كاملاً در كمپين‌ هاي ايميلي‌اش تكرار مي‌كند. ايجاد اين اطمينان براي مشتريان كه كمپين‌هاي شما در ساير نقاط نيز با همين نام تجاري مشاهده مي‌شوند، اين اعتماد را به وجود مي‌آورد كه ايميل قانوني است و شانس كليك كردن را افزايش مي‌دهد.

4. به ريسپانسيو و بهينه بودن كمپين خود در تمامي دستگاه‌ها دقت كنيد
با توجه به تحقيقات، 41% از ايميل‌ها در گوشي‌هاي موبايل باز مي‌شوند، بنابراين اگر كمپين‌هاي شما در همه دستگاه‌ها بهينه‌سازي نشده باشند، امكان دنبال كردن آن براي مشتركين دشوار است.

با اعمال چهار مورد گفته شده قادر به ايجاد و ارسال كمپين‌هايي با قابليت تبديل بالا بوده و بهترين نتايج را از كسب و كار خود به دست مي‌آوريد.

    بيشتر بخوانيد: بيش فروشي از طريق ايميل براي دستيابي به بالاترين ميزان فروش


صفر تا 100 كمپين هاي ايميلي


مرحله 5: نتايج خود را اندازه‌گيري كنيد
با ارسال اولين ايميل خود و شروع به باز شدن و كليك كردن توسط مشتركين شما، قادر خواهيد بود كه موفقيت كمپين خود را پيگيري كنيد.
از دو طريق مي‌توانيد موفقيت كمپين‌هاي بازاريابي ايميل خود را دنبال كنيد: 1. ابزار بازاريابي ايميل و 2. ابزار تحليلي وب سايت (مانند تحليل‌هاي گوگل آنالتيكس).
در بخش گزارش ابزار بازاريابي ايميل، شما به اطلاعاتي نظير اطلاعات زير دسترسي پيدا خواهيد كرد:

• تعداد باز شدن‌هاي خاص: تعداد مشتركين خاصي كه كمپين شما را باز كرده‌اند.
• تعداد پرش‌ها: تعداد آدرس‌هاي ايميلي كه كمپين شما به آن‌ها ارسال نشده است (به دلايل مختلف).
• تعداد ايميل‌هايي كه باز نشده‌اند: تعداد مشتركين خاصي كه كمپين شما را باز نكرده‌اند.
• نرخ باز كردن: درصد همه مشتركيني كه كمپين شما را باز كرده‌اند.
• نرخ كليك كردن: درصد افرادي كه كمپين شما را باز كرده و روي يك لينك كليك كرده‌اند.
• نرخ لغو اشتراك: درصد افرادي كه از فهرست ايميل شما از طريق اين كمپين خارج شده‌اند.
• شكايات هرزنامه: تعداد (و درصد) افرادي كه كمپين شما را با كليك روي دكمه "علامت به عنوان هرزنامه" در سرويس ايميل خود (مانند جي‌ميل، ياهو ميل، اوت‌لوك و...) به عنوان هرزنامه اعلام كرده‌اند.
• اشتراكات: تعداد افرادي كه كمپين شما را براي دوستان خود ارسال كرده‌اند يا از طريق شبكه‌هاي اجتماعي مانند توييتر و فيسبوك به اشتراك گذاشته‌اند.

اين معيارها به شما يك ارزيابي ويژه از چگونگي تعامل مشتركين با كمپين‌هاي شما را ارائه مي‌دهد و اين امكان را مي‌دهد كه موفقيت يك كمپين را با ديگري مقايسه كنيد.
هنگامي كه براي تحليل اين‌كه افراد چگونه با كمپين ايميل شما تعامل مي‌كنند، وقت مي‌گذاريد، مي‌توانيد يك مرحله جلوتر رفته و ببينيد كه بعد از كليك كردن و رفتن به وب‌سايت شما چه اتفاقي مي‌افتد.
براي انجام اين كار، بايد ابزار تحليل وب (مانند گوگل آنالتيكس) روي وب سايت خود نصب كرده باشيد. در اين صورت قادر به ديدن جزئيات هر بازديد از كمپين هاي ايميل به وب‌سايت خود هستيد، كه شامل طول مدتي است كه آن‌ها در سايت شما صرف مي‌كنند، صفحاتي كه بازديد مي‌كنند، كمپين‌هايي است كه از آن وارد شده‌اند و... .
حتي مي‌توانيد اپ‌هاي گوگل آنالتيكس كه برخي آمارهاي كليدي در مورد بازديدكنندگان ايميل شما در مكاني قابل استفاده را نشان مي‌دهد، دانلود كنيد.

بازاريابي ايميلي يك روش قدرتمند براي فروش و درآمد بيشتر در كسب‌و‌كار شماست و امروزه نسبت به ديگر كانال‌هاي موجود براي بازاريابان، سود و منفعت بيشتري ايجاد كرده است.
شما مي‌توانيد، با رعايت و انجام 5 مرحله‌اي كه در اين راهنما گفته شد، كمپين‌هاي ايميلي خود را شروع كرده و از ظرفيت‌هاي موجود در اين بخش در جهت كسب سود بيشتر در تجارت خود استفاده كنيد.
                                
برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۳ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۲:۴۱:۱۶ توسط:فرهاد موضوع: كسب و كار اينترنتي

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :