كسب و كار هاي اينترنتي خانگي كسب و كار هاي اينترنتي خانگي .

كسب و كار هاي اينترنتي خانگي

آيا ايده شما پولساز است؟

كسب و كار



از كجا مي دانيد ايده اي كه الان به ذهن شما خطور كرده برگ برنده تان نيست؟

شايد حتي بتوانيد با همين ايده عنوان برترين كارآفرين سال را از آن خود كنيد.
آيا ايده شما پولساز است؟
آيا ايده شما پولساز است؟

پس با هم شروع مي كنيم:
۱- ايده شما چقدر دوام خواهد داشت؟

طبق گفته يان آرونويچ، يكي از بنيانگذاران و مديرعامل GovernmentAuctions.org ايده هاي تجاري كه در طولاني مدت بتوانند مردم را به خود جذب كنند، به موفقيت خوبي خواهند رسيد.

آرونويچ مي گويد: «كارآفرينان بايد كسب و كارشان را در دو، سه و ده سال آينده تجسم كنند و ببينند كه آيا محصول يا خدمات شان دوام خواهد داشت يا خير. از دنبال كردن مدها و جريان هاي كوتاه مدت دوري كنيد زيرا يك شبه از بين مي روند. اگر اطمينان داريد كه ايده تان در چند سال آينده نيز به مشكلات مشتريان رسيدگي كرده و برايتان درآمدزا خواهد بود، بايد بدانيد كه ايده اي عالي براي كار كردن داريد.»


۲- آيا مورد شناسايي قرار مي گيرد؟

كاتي شي، مدير بازاريابي شركت Order Groove فكر مي كند ايده هاي تجاري واقعا عالي مورد توجه منابع خارجي مانند سرمايه گذاران، مشتريان و رسانه ها قرار مي گيرند. اگر چنين افرادي ايده تان را مورد توجه قرار دهند بدان معناست كه تفاوت زيادي ميان ايده شما و ديگر ايده ها وجود دارد.
آيا ايده شما پولساز است؟
۳- آيا تقليد و كپي كردن ايده شما كار سختي است؟

ديويد هندميكر، مديرعامل Next Day Flyers بر اين باور است كه بهترين ايده هاي تجاري آنهايي هستند كه نشود به آساني تقليدشان كرد. او مي گويد: «اگر ايده اي عالي وجود داشته باشد و موانع كمي بر سر راه آن قرار گرفته باشد، مي توانيد مطمئن باشيد كه افراد زيادي از آن تقليد خواهند كرد. كسب و كارهاي جديد بايد موانع زيادي ايجاد كنند تا كسي نتواند به آساني از آنها تقليد كرده و پيروزي در رقابت را از آن خود كند.»


۴- آيا فروشندگان به اين ايده علاقه دارند؟

بهترين عامل نشان دهنده موفقيت احتمالي يك شركت ميزان علاقه اي است كه از جانب فروشندگان به دست مي آورد. اگر كسب و كارهاي جانبي براي به دست آوردن مخاطب دست به دامن شما شده اند، آنگاه مي توانيد مطمئن باشيد كه در موقعيت سودآوري قرار گرفته ايد.


۵- آيا ايده تان توجه عموم را در اينترنت جلب مي كند؟

يكي از روش هايي كه مي توان پتانسيل ايده اي را مشخص كرد، اين است كه وب سايتي ايجاد كنيد تا ببينيد تا چه حد مصرف كنندگان آنلاين به ايده تان علاقه نشان مي دهند. اين وب سايت بايد حاوي نام شركت، لوگو و تعريف كوتاهي از مفهوم كارتان باشد. همچنين بايد گزينه اي براي «ثبت نام در خبرنامه» نيز وجود داشته باشد.

سپس بايد به مخاطبان ايميلي تان پيامي بفرستيد و از آنها بخواهيد وب سايت تان را ببينند. در صورت تمايل ثبت نام كنند و آدرس وب سايت تان را با دوستان شان در ميان بگذراند. اگر ديديد كه چند نفر در وب سايت تان ثبت نام كردند، احتمالا ايده خوبي به دست آورده ايد و از همين الان چند مشتري به دست آورده ايد.
آيا ايده شما پولساز است؟
۶- آيا ايده تان منحصر به فرد است؟

كندل المريكو، مديرعامل سايت clickstartme.com مي گويد: «بسياري از كارآفرينان بر اين باور هستند كه وقتي ايده اي باعث تپش قلب و گشاد شدن مردمك چشم شان شود و كاري كند كه ديگر نتوانند بر ايده ديگري متمركز شوند، قطعا آن ايده، ايده بسيار خوبي خواهد بود اما وقتي كه عرق هيجان تان خشك شد و به دنياي واقعيت بازگشتيد، بايد با تمركز بالا به جست و جوي بيشتري در گوگل بپردازيد و مطمئن شويد كه شخص ديگري در گذشته ايده شما را عملي نكرده باشد.»


۷- آيا ايده تان سنجش پذير است؟

رالف كوينترو، مشاور و نويسنده، معتقد است عالي ترين ايده هاي تجاري آنهايي هستند كه مي توان به راحتي ارزيابي شان كرد. او مي گويد: «آيا ايده شما قابليت سيستماتيك شدن، خودكار شدن يا گسترش يافتن را دارد؟ من ديده ام كه بسياري از ايده هاي عالي شكست مي خورند و تنها دليل اين موضوع اين بوده است كه كارآفرينان مربوطه هيچ برنامه اي براي سنجش پذيري ايده شان نداشتند.»
آيا ايده شما پولساز است؟
۸- قيمت آن چقدر است؟

چارلي هراري، بنيانگذار و شريك سرمايه گذاري شركت H3 & Co مي گويد در حالي كه روش هاي زيادي براي حل مشكلات وجود دارد، كسب و كارهايي به موفقيت م يرسند كه آن موانع و مشكلات را با هزينه كمتري از سر راه مردم بردارند. هراري مي گويد: «زماني كه متوجه شديد ايده شما مشكلي را به شكلي سنجش پذير حل مي كند، نه تنها بايد ارزشي را كه به جهان ارائه مي دهيد مشخص كنيد بلكه بايد كشف كنيد كه مردم حاضرند تا چقدر براي حل اين مشكل هزينه كنند. زماني كه قيمت دست تان آمد، آنگاه خواهيد توانست به ارزيابي ميزان ارزشمندي ايده تان در دنياي تجارت بپردازيد.»


۹- آيا ايده شما مشكلي را حل مي كند؟

مايك مك گي، كارآفرين و يكي از بنيانگذاران مدرسه طراحي وب «استارتر ليگ» بر اين باور است كه بهترين ايده هاي كسب و كار آنهايي هستند كه گرهي از مشكلي باز مي كنند. او مي گويد: «اگر مشكلي وجود دارد كه شما، خانواده تان، دوستان تان يا همكاران تان را تحت تاثير قرار داده است، به احتمال خيلي زياد افراد ديگري را نيز درگير خود كرده است.»

۱۰- آيا مردم در ازاي اين ايده پول پرداخت مي كنند؟

ويل شروتر، يكي از بنيانگذاران و مديرعامل شركت Fundable مي گويد: «پرداخت پول از سوي مصرف كنندگان مهر تاييدي است بر ايده شما و مشخص مي كند كه كدام ايده بيشترين شانس موفقيت را دارد. يك ايده تا زماني كه كسي پولي براي آن نپرداخته است، فقط يك ايده است. هر كسي مي تواند ايده پردازي كند اما هيچ كس نمي تواند اعتبار ايده اي را كه مصرف كننده اي در ازاي آن پول مي پردازد زير سوال ببرد.»
     
برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۰ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۸:۵۱:۱۵ توسط:فرهاد موضوع: كسب و كار اينترنتي

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :