كسب و كار هاي اينترنتي خانگي كسب و كار هاي اينترنتي خانگي .

كسب و كار هاي اينترنتي خانگي

شخصيت ديجيتالي چرا ضرورت كسب و كار است

شخصيت ديجيتالي كسب و كار چيست ؟



آدم‌ها دوست دارند از كساني خريد كنند كه به اعتقادات‌شان باور دارند. سخنراني تد سيمون سينك با عنوان “با چرا آغاز كنيد” مي‌تواند ديدگاه شما را به جهان كسب و كار تغيير دهد.

شخصيت ديجيتالي

اگر تاكنون ويدئوي آن را تماشا نكرده‌ايد، توصيه مي‌كنم حتما آن را ببينيد. سخنراني‌هاي تد زيادي وجود دارد كه فوق‌العاده هستند، اما اين يكي از وقتي آن را ديده‌ام در ذهن‌ام حك شده‌است. اما من از موضوع آن كمي فاصله مي‌گيرم…

سيمون اشاره مي‌كند آدم‌ها خريدار كاري كه انجام مي‌دهيد نيستند، يا به خاطر روش انجام كارتان مشتري شما نمي‌شوند، بلكه به خاطر “چرايي انجام آن” خريدار كارتان هستند.

جمله‌اي كه سيمون در نهايت گفت و خيلي عميق بود اين است؛” آدم‌ها دوست دارند از آدم‌هايي خريد كنند كه به اعتقادات‌شان باور دارند”

بله، اين همان جمله است، اما اين واژه‌ها مفهوم گسترده‌اي دارند. اين واژه‌ها چكيده‌ي يك رابطه‌ي تجاري هستند. اين واژه‌ها به‌طور خلاصه بيان مي‌كنند آدم‌ها در نهايت چگونه با آدم‌هايي كه دوست دارند تجارت مي‌كنند، حتي اگر اين تصميم درست نباشد.

اين چيز جديدي نيست. در واقع، از وقتي آدم‌ها روي دو پا ايستاده‌اند تجارت به همين نحو انجام شده‌است.

چيزي كه تغيير كرده‌است روش انجام تجارت، روش برقراري ارتباط و جذب شدن به آدم‌ها، روش ساختن روابط است؛ يعني چيزي كه ما تغيير داده‌ايم روشي است كه آدم‌ها به وسيله‌ي آن كشف مي‌كنند برندمان بازنماي چه‌چيزي است- يا همان‌طور كه سيمون مي‌گويد، “باور برند ما چيست! “.

مطلب مرتبط: چگونه براي كسب و كار خود مشتريان وفادار جذب كنيم
قبلا آدم‌ها حضورا جلسه مي‌گذاشتند، اكنون به‌صورت برخط جلسه مي‌گذارند

پس در واقع يك تغيير وجود دارد، و آن مدل عرضه است. چگونه يك برند را به آدم‌ها بشناسانيم؟

عرضه‌ي يك برند در گذشته از طريق جلسات حضوري با كارشناسان فروش، پيام‌هاي بازرگاني تلويزيوني، و به‌طور بالقوه اگر سازماني بودجه‌ي آن را داشت، از طريق تبليغات انجام مي‌شد. اين عموما به معني مواجهه‌ي كم‌تر با برندها، شناخت يك يا تعداد محدودي از برندها توسط هر فرد و قطعا آگاهي بسيار كم‌تري ازهمه‌ي برندهاي فعال در يك زمينه به‌استثناء چند برند برتر آن، است. اما امروز كاملا متفاوت است. آدم‌ها به‌صورت برخط با برندها ارتباط برقرار مي‌كنند. آنها براي اين كار نيازهاي‌شان را جست‌وجو مي‌كنند و شركت‌هايي را پيدا مي‌كنند كه در آن حيطه در دنياي برخط صاحب اعتبار هستند. كاربران به دنبال اين هستند كه با يك برند ارتباط برقرار كنند و شركت‌هايي را پيدا كنند كه باورهايي مشابه را به اشتراك مي‌گذارند و راه‌حل‌هاي مناسب ارائه مي‌كنند.

آدم‌ها وقتي تخصص و مهارت يك شركت را در حيطه‌ي اصلي‌اش مي‌بينند، به آن برند جذب مي‌شوند تا ساز و كار دروني آن را كشف كنند. محتوا را در وبلاگ‌ها، ويدئوها، همايش‌هاي برخط، و رويداد‌هاي زنده مي‌خوانند.

مطلب مرتبط: ۷ گام كه جلسات كسب و كار را بهتر برگزار كنيد
شخصيت ديجيتالي چيست؟

شخصيت ديجيتالي، كه پيچيده‌تر از چيزي نيست كه به نظر مي‌رسد، يعني محتواي برخط برندتان چگونه ساز و كار دروني سازمان‌تان را نشان مي‌دهد.

اگر شما هم مانند من باشيد، باور داريد برند يك انسان است و اين‌كه آن برند توسط آدم‌هاي پشت آن اجرا و هدايت مي‌شود، تاييدكننده‌ي اين واقعيت است. اگر آن آدم‌ها را حذف كنيد، برند هم با آنها حذف مي‌شود.

بنابراين حضور برخط شما حرف‌هاي زيادي درباره‌ي شركت‌تان مي‌گويد. مخاطبان را به داخل دعوت مي‌كند، آموزش مي‌دهد، اطلاع‌رساني مي‌كند، و به اشتراك مي‌گذارد. شايد جالب، طعنه‌آميز، يا جدي باشد؛ اما به هر حال معرف شما است.

شخصيت ديجيتالي سازمان‌مان مي‌گويد ما چه‌كسي هستيم، چه كاري انجام مي‌دهيم، و از همه مهم‌تر چرا آن كار را انجام مي‌دهيم.

با توجه به اهميت نخستين تاثير، و اين واقعيت كه حضور برخط شما معمولا نخستين تاثيري است كه روي هر فردي با هر چشم‌اندازي مي‌گذاريد، مي‌خواهم از شما بپرسم:

وقتي فردي شما را و كسب و كار برخط‌تان را جست‌وجو مي‌كند، چه شخصيت ديجيتالي را پيدا خواهدكرد؟




برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۶ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۶:۵۷:۴۸ توسط:فرهاد موضوع: كسب و كار اينترنتي

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :