كسب و كار هاي اينترنتي خانگي كسب و كار هاي اينترنتي خانگي .

كسب و كار هاي اينترنتي خانگي

۱۰ اصل ساختن كسب و كار ميلياردي و بسيار موفق



۱۰ اصل ساختن كسب و كار ميلياردي و بسيار موفق
۱. “چيزي بسازيد كه به آن باور داريد – زيرا اولين گام ساختن كسب و كار ميلياردي همين است.”

درست مانند گلدمند و نل‌باف، من نيز با تجربه‌ي بيش از ۳۰ سال كارآفريني، يك درس خوب گرفته‌ام. وقتي تنها هستيد، و در يك اتاق تاريك نشسته‌ايد و به اين موضوع فكر مي‌كنيد كه چرا كسب و كارتان شكست خورده است، تنها يك چيز وجود دارد كه قدرت به پيش بردن شما را دارد – به هدف‌تان ايمان داشته باشيد.

مطلب مرتبط: فنون مذاكره: ۱۳ فن مذاكره براي موفقيت در فروش هاي ميلياردي
۲. “به بهسازي ۱۰٪ فكر نكنيد. تغييرات اساسي ايجاد كنيد و متفاوت شويد.”

بله – در جامعه امروز محصولات، خدمات و شركت‌هاي جالبي از طريق كارآفريني توليد مي‌كنيم. شركت Honesttea همراه با تغييرات دنيا تغيير كرد و اكنون نسبت به زماني كه شروع به فعاليت كرد كاملا متفاوت است. ولي، اگر به اطراف‌تان نگاه كنيد، خواهيد ديد بسياري از كسب و كارها تقليدي از ديگران هستند. به دام آن‌ها نيفتيد. خوب كندوكاو كنيد و همين الان تصميم بگيريد چيزي را متفاوت توليد كنيد و كاملا متفاوت باشيد.
۳. “آمادگي اين مسئله را داشته باشيد كه از محصول يا خدمت يا حتي شركت‌تان كپي‌برداري شود. تا زماني‌كه نتوانيد با اين موضوع كنار بياييد كسب و كارتان را شروع نكنيد”.

اگر ايده‌ي شما براي ساختن كسب و كار ميلياردي كاملا متفاوت است و در بازار موفق خواهد شد، پس منتظر باشيد كپي‌بردارها وارد عمل شوند. چگونه مي‌توانيد در مبارزه با يك حريف سنگين وزن جان سالم به در ببريد؟ كليد موفقيت شما عبارت است از ‘ابداعات مداوم’. اگر چه مي‌توانيد از مسير ما پيروي كنيد و يا يك نفر از اين رقبا طرح دوستي بريزيد و بگذاريد سهام شركت شما را بخرند. (شركت كوكاكولا در ۲۰۱۱ honesttea را خريد).
۴. “براي مواقع بدشانسي يا اشتباهاتي كه رخ مي‌دهند اندوخته‌ي مالي داشته‌باشيد.”

توصيه‌ي خوبي است – ولي بعضي اوقات انجام دادن چنين كاري بسيار سخت است. استارت‌آپ‌ها يا شركت‌ها در حال رشد چه اندوخته‌هاي نقدي بايد كنار بگذارند؟ گلدمن و نيل‌‌باف به نكته‌ي خوبي اشاره كرده‌اند – تا جايي‌كه مي‌توانيد با دقت خرج كنيد و پول يا انرژي را هدر ندهيد. شما مي‌توانيد از اشتباهات و بدشانسي‌هاي سر راه‌تان با موفقيت عبور كنيد، پس دلي پرجرأت و پرانرژي داشتن مي‌تواند در اين مسير به شما كمك كند.
۵. “تا زماني‌كه به فروش دست نيافته‌ايد، كنترل شركت را از دست ندهيد.”

برخي كارآفرينان به راحتي تحت تأثير قرار مي‌گيرند و با وسوسه‌ي رشد بيشتر از طريق جذب سرمايه كنترل شركت را رها مي‌كنند. اگر كنترل شركت را رها كنيد تا با ريسك از دست دادن فرهنگ و چشم انداز شركتي كه ساخته‌ايد مواجه شويد. اگرچه شركت honesttea از ابتدا سرمايه جذب كرده بود، ولي هميشه بنيانگذاران آن در جايگاه هدايت‌گر باقي ماندند. (و بله، درست است – گلدمن همچنان مي‌تواند به‌عنوان مديرعامل honesttea به سوي چشم‌انداز خود حركت كند، ولي رئيس او در شركت كوكا كولا هر زمان كه بخواهد مي‌تواند به كارهاي او “نه” بگويد. پس،‌كنترل حقيقي شركت را براي هميشه از دست داده است).

مطلب مرتبط: اصول مذاكره: ۱۰ موثرترين اصل مذاكره
۶. “بر سر چيزهاي بزرگ و كلي توافق نكنيد – در همه چيز به توافق برسيد”.

چشم‌انداز. هدف. ارزش‌هاي اصلي. اين‌ها را بر سنگ بتراشيد و از آن‌ها تخطي نكنيد. ولي انعطاف در گزاره‌هاي ارزشي، محصولات، و خدماتي كه مي‌سازيد تا به هدف‌تان برسيد از اهميت بالايي برخوردار هستند. بسياري از كارآفرينان نمي‌توانند به خواسته‌هاي مشتريان‌شان تن بدهند و “تسليم بازار شوند”.
۷. “راهي براي دست‌يابي به اهداف‌تان بيابيد كه بودجه‌ي كمي نياز داشته‌باشد – سپس آن عدد را نصف كنيد.”

درست است – قبلا هم اين موضوع به گوش‌تان خورده است. توصيه‌ي من اين است كه از روز اول سياست صرفه‌جويي را در شركت‌تان اعمال كنيد. دفتر كار رؤيايي در كار نيست. از بروشورهاي كاملا رنگي خبري نيست. تا زماني‌كه به فرمول مخفي موفقيت دست پيدا كنيد، هدف شما اين است كه در بازار باقي بمانيد. مصرف كردن بودجه هيچ چيزي براي‌تان به ارمغان نمي‌آورد جز اين‌كه به سرعت مرگ شما را در بازار جلو مي‌اندازد.
۸. “اين يك ماراتن است نه دو سرعت”.

ساختن كسب و كار ميلياردي نه براي دل‌ربايي است و نه براي نشان دادن سرعت. صعود به اورست در اين ۳ گام ساده انجام نمي‌شود: ۱) تصميم بگيريد مي‌خواهيد اين كار را انجام دهيد، ۲) بدون نياز به هيچ‌گونه آمادگي به نپال برويد،‌ ۳) ظرف مدت ۱۲ دقيقه به راحتي از كوه بالا برويد. سيستم را براي بلند مدت بسازيد و بر گام‌ها كوتاه و به هم پيوسته تمركز كنيد. (براي صعود به اورست به ۲۶،۳۶۴ گام ۱۷.۷۸ سانتيمتري نياز داريد.)

۹. ”از خانواده‌تان، كارمندان‌تان و سلامت روحي و رواني خودتان مراقب كنيد – اگر به طور منظم نمي‌خنديد يا لبخند نمي‌زنيد، خودتان را واسنجي كنيد”.

مسيرتان را به سمت يك كسب و كار بسيار موفق تجسم كنيد: مؤسس كسب و كار به مدت ۵ سال، ۱۸ ساعت در روز، مدام، كار مي‌كند. درست است؟ نه، درست نيست. در مكالماتي كه با گلدمن داشتم، براي موفقيت در سال‌هاي سختي كه داشته است دو دليل اصلي را عنوان كرد: اول، به هدفش ايمان داشت، دوم، بين كار و زندگي شخصي تعادل ايجاد كرده بود. اين مفهوم كه براي رسيدن به موفقيت و ساختن يك كسب و كار بايد ارتباطات خانوادگي و سلامت فردي  خودمان را فدا كنيم، درست نيست.
۱۰. “شركت و برندتان را آن‌گونه بسازيد كه گويي براي هميشه مالك آن خواهيد بود.”

آيا در آينده ممكن است شركت يا برندتان را بفروشيد؟ ممكن است. آيا تنها دليلي كه باعث شده است اين كسب و كارتان را بسازيد فروش آن است؟ حتما اين طور نيست. وقتي با علاقه و هدف يك كسب و كار را شروع مي‌كنيد و آن را مي‌سازيد، و به خل مشكلات مشتريان‌تان بها مي‌دهيد و از اين رو يك كالا يا خدمت ارزشمند را به آن‌ها تحويل مي‌دهيد، پس شركت بسيار ارزشمندي ساخته‌ايد. كساني كه با هدف فروش كسب و كار آن را راه مي‌اندازند به ندرت به موفقيت مي‌رسند.





برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۷ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۳:۴۸:۵۵ توسط:فرهاد موضوع: كسب و كار اينترنتي

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :