كسب و كار هاي اينترنتي خانگي كسب و كار هاي اينترنتي خانگي .

كسب و كار هاي اينترنتي خانگي

۵ اشتباه كسب و كارهاي كوچك در شبكه هاي اجتماعي





شبكه هاي اجتماعي

 

مثال‌هايي از اين دست عبارت‌اند از: (الف) ميل به تصحيحات سريع يا نتايج كوتاه‌مدت، و (ب) ديدگاه سنتي تثبيت بازاريابي با پخش پيام‌هاي تبليغاتي. وقت يا كمبود وقت هم بدون شك عامل موثري در اين امر است.
در اين‌جا به ۵ اشتباه كسب و كارهاي كوچك در شبكه هاي اجتماعي اشاره شده‌است و هم چنين نكاتي نيز براي غلبه بر آن‌ها مطرح شده‌است.
۱. راهبردي فكر نكردن.

(مسئله: رفتن به پلت‌فرم‌هاي جديد بدون تفكر كافي و قبلي – “همه روي فيس‌بوك هستند، پس ما هم بايد باشيم”)

براي خودتان چند هدف نهايي بگذاريد، اهدافي براي به ثمر نشاندن فعاليت‌هاي‌تان.

هميشه از خود بپرسيد “چرا ما داريم اين كار را انجام مي‌دهيم؟” (اين پرسش به شما كمك مي‌كند خطاهاي اجرايي ساده يا تاكتيكي مرتكب نشويد.)
۲. فكر نكردن به مخاطبان شبكه.

(مسئله: بسياري از كسب و كارهاي كوچك درباره‌ي محصولات و خدمات‌شان غلو مي‌كنند – درحالي‌كه شبكه‌ي اجتماعي براي مشتري‌هاست)

وقتي راهبرد يا برنامه‌اي محتوايي نداشته‌باشيد، موقعيت‌تان سبب مي‌شود بيش از حد درباره‌ي خودتان حرف بزنيد. اين كار را نكنيد!

به كساني فكر كنيد كه مي‌كوشيد در شبكه‌هاي اجتماعي جذب‌شان كنيد و محتواي مناسبي بسازيد كه پاسخگوي نيازهاي آن‌ها باشد. فكر و ذكر شما بايد درباره‌ي آنان باشد، مشتريان‌تان، نه خودتان.

مطلب مرتبط : ۱۰۱ ايده كسب و كار كوچك كه آينده‌تان را مي‌سازد
۳. به قدر كافي فعال نبودن.

(مسئله: انگيزه‌ي كافي به دست نيامده ‌است زيرا شبكه‌ي اجتماعي در اولويت نيست)

ممكن است فكر كنيد كه يك‌ بار توئيت كردن در روز تلاش خوبي است، ولي اگر مي‌خواهيد در اين مسير شروع به پيشرفت كنيد اگر روزي ۱۵ تا ۲۰ توئيت نداريد بايد دستِ كم پنج تا داشته ‌باشيد” در حين راه بايد به ارزش خودتان بيفزاييد، در بحث با ديگران مشاركت كنيد‌، و به مرور زمان نتايج كارتان را خواهيد ديد.

اگر مي‌خواهيد بلاگ‌نويسي كنيد، يك نوشته در ماه كافي نيست- در حقيقت، اين كار پيام نادرستي را مي‌رساند: “چي؟ يعني هيچي واسه گفتن نداريد؟”- بايد هدف اين باشد كه در شبكه‌هاي كمتري حضور داشته‌باشيد ولي به درستي در آن‌ها مشاركت كنيد، هدفمند و منظم باشيد.
۴. احترام نگذاشتن به تفاوت‌هاي ظريف هر پلت‌فرم.

(مسئله: ارسال بيش از حد نوشته‌هايي با محتواي يكسان از طريق كانال‌هاي متعدد كه از ابزارهاي خودكار بهره مي‌گيرند، بدون در نظر گرفتن مخاطبان هر پلت‌فرم)

باز هم از شبكه‌هاي كمتري بهره ‌بگيريد- بدانيد هر پلت‌فرم چگونه كار مي‌كند، چگونه افراد از آن استفاده مي‌كنند و با هم در تعامل هستند؛ براي نمونه، توئيتر پديده‌اي است كه واقعا متفاوت از فيس‌بوك است – تفاوت‌ها را بدانيد و رويكرد خود را به درستي طرح‌ريزي‌ كنيد.

مطلب مرتبط: ۸ عبارت تبليغاتي افتضاح كه كسب و كار شما را نابود مي‌كند
۵. از شبكه‌ي اجتماعي براي انساني كردن سازمان آنها استفاده ‌نكنيد.

(مسئله: كسب و كارها مايلند در پشت لوگوهايشان مخفي شوند، ولي هرچه باشد افراد با افراد وارد كسب و كار مي‌شوند نه با لوگوها!)

افراد را مشتاق كسب و كارتان نگه‌داريد، به ارسال عكس از اتفاقاتي كه در دفترتان مي‌افتد، كفايت كنيد، مثل نشان دادن كارمندان‌تان، يا نشان دادن افرادتان در تصوير بنر توئيترتان. سعي كنيد چند تغيير در كارهاي شبكه‌هاي اجتماعي‌تان ايجاد كنيد، در بلند مدت ارزشش را خواهد داشت.


منبع: فوربس – forbes


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۸ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۱:۲۵:۴۶ توسط:فرهاد موضوع: كسب و كار اينترنتي

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :