كسب و كار هاي اينترنتي خانگي كسب و كار هاي اينترنتي خانگي .

كسب و كار هاي اينترنتي خانگي

بازاريابي محتوا چيست؟





موسسه‌ي بازاريابي محتوايي، يك منبع برخط اطلاعات درباره‌ي تمام چيزهاي مربوط به بازاريابي محتوايي، آن را چنين تعريف مي‌كند:

مطلب مرتبط: انواع بازاريابي:۱۳۱ نوع بازاريابي كه هر بازارياب بايد بشناسد
بازاريابي محتوايي يك فن بازاريابي ايجاد و توزيع محتواي باارزش، مرتبط و نامتناقض براي جذب و به دست آوردن مخاطباني است كه به وضوح تعريف ‌شده‌اند – با هدف تحريك اقدام سودآور از سوي مشتري.

” باارزش“ در اين‌جا كلمه‌ي كليدي است. اين همان چيزي است كه اين تعريف را از تعريفي كه بتواند تقريبا هر نوع بازاريابي يا تبليغات را توصيف كند، تغيير مي‌دهد. اگر آدم‌ها به جاي پرهيز از يك قطعه محتوا، آن را بجويند، اگر بخواهند آن را مصرف كنند، آن وقت مي‌توانيد بگوييد به نوعي جزئي از كمپين بازاريابي محتوايي است.

آگهي بازرگاني ”روز بازي “ فولكس‌واگن در ۲۰۱۴ نيز همين‌طور بود، كه تا زمان نگارش اين نوشتار تقريبا ۱۸ ميليون بار در يوتيوب ديده شد، يك تبليغ بود، يا بازاريابي محتوايي؟ با توجه به آن‌كه چگونه توسط هر شخصي دريافت مي‌شود، جواب آن است كه مي‌تواند هردوي باشد.

درمورد هر قطعه‌ي بازاريابي محتوايي كه خلق مي‌كنيد، با توجه به آن كه آيا دريافت‌كننده از آن ارزشي دريافت مي‌كند يا نه،  همين امر صدق مي‌كند. مسلما هدف آن است كه تا حد ممكن به اندازه‌ي مخاطب هدف‌تان در بازاريابي محتوايي‌تان ارزش فراهم كنيد. علارغم اين تعريف و توضيحات ذكر شده، احتمالا كنجكاويد بدانيد دقيقا بازاريابي محتوا چيست؟ با ذكر چند مثال مي‌توانيم آن را شفاف‌تر سازيم.

مطلب مرتبط: ۹ روش مطمئن و كم‌هزينه براي بازاريابي موفق
پنج مثال بازاريابي محتوايي

همان‌طور كه انواع زيادي محتوا وجود دارد، انواع زيادي بازاريابي محتوايي نيز وجود دارد – خيلي بيش‌تر از آن‌چه كه بتوان در اين نوشتار گنجاند.

من قصد داردم مقدمه‌اي درباره‌ي بازاريابي محتوايي ارائه دهم و كاري كنم مانند يك بازارياب محتوايي فكر كنيد تا فرصت‌هاي اطراف‌تان را ببينيد. طي مدت كوتاهي ممكن است هرروز ۵۰ ايده‌ي بازاريابي محتوايي به ذهنتان برسد. ديگر قادر نخواهيد بود فرصت‌هاي خلق محتوا را نبينيد. در ادامه پنج مثال مطرح مي‌كنم تا به ترواش ذهن‌تان كمك كند.
۱. داده‌نمايي‌.

اين‌ها عموما طرح‌هاي گرافيكي عمودي هستند كه شامل آمار، جدول، نمودار و ساير اطلاعات مي‌شود. براي مثال مي‌توانيد ۱۹۷ داده‌نمايي درباره‌ي بازاريابي محتوايي را به سرپرستي ميشل اشميتز، رئيس آزمايشگاه محتواي تبليغاتي، در مونيخ ببينيد. داده‌نمايي‌ها از اين جهت مي‌توانند مفيد باشند كه در صورت خوب بودن مي‌توانند سال‌ها در رسانه‌هاي اجتماعي دست به دست شده و در وب‌گاه‌ها پست شوند.

مطلب مرتبط: بازاريابي سبز

با استخدام يك پيمانكار از سايتي نظير ادسك مي‌توانيد داده‌نمايي‌هاي حرفه‌اي طراحي شده‌اي بگيريد. يا اگر مي‌خواهيد برخي ريسك‌ها را حذف كنيد مي‌توانيد با شركتي نظير ويژوالي همكاري كنيد.

يك داده‌نمايي مناسب معمولا حداقل ۱۰۰۰ دلار براي طراحي هزينه دارد، اما در صورت استخدام يك پيمانكار يا دفتر نمايندگي براي گنجاندن استراتژي، پژوهش، آگهي‌نويسي، و طراحي مي‌تواند چندين هزار دلار خرج بردارد. هم‌چنين مسئله‌ي انتشار آن داده‌نمايي به وبلاگ‌نويسان و رسانه‌ها نيز هست.

يا مي‌توانيد در پينترست يك بورد ايجاد كنيد و داده‌نمايي‌هايي درباره‌ي يك موضوع خاص مربوط به كسب و كارتان را گزينش كنيد. اين هم نوعي بازاريابي محتوايي است و جز زمان هزينه‌ي ديگري برايتان ندارد. اين كار براي ميشل جواب داد.
۲. صفحات وب.

تفاوت ميان يك صفحه‌ي وب عادي و صفحه‌ي وبي كه بازاريابي محتوايي مي‌كند چيست؟ راهنماي سئو براي مبتديان از وب‌گاه ام‌او‌زد را در نظر بگيريد، كه يك تامين‌كننده‌ي منابع و ابزارهاي مربوط به سئو است. اين منبع، كه رايگان ارائه شده است، ميليون‌ها بار ديده شده است و مشتريان بي‌شماري را جذب كرده است كه در صورت رايگان نبودن هرگز گذرشان به وب‌گاه ام‌او‌زد و خدمات آن نمي‌افتاد.

مطلب مرتبط : ۵۱ انواع استراتژي هاي بازاريابي

يا نگاهي به بخش بررسي موردي موسسه‌ي طراحي تيهان‌لكس بيندازيد. بيش‌تر بررسي‌هاي موردي كسل‌كننده هستند. اما بررسي‌هاي موردي آن‌ها مسحوركننده است. اين تفاوت بين بازاريابي محتوايي و قرار دادن محتواي صرف در وب‌گاهتان است.
۳. پادپخش‌ها.

مايكل هايت، نويسنده‌ي كتاب پرفروش سكو: در دنيايي پرهياهو مورد توجه قرار بگيريد، به آن‌چه موعظه مي‌كند عمل مي‌كند. پادپخش او به نام ” اين زندگي شماست“، هر ماه ۲۵۰،۰۰۰ بار دانلود مي‌شود. هايت در پستي در وبلاگش توضيح مي‌كند ” يك پادپخش در دنيايي كاملا متفاوت – اساسا آي‌تيونز ـ  به شما قابليت ديده شدن مي‌دهد.

من آدم‌هاي زيادي مي‌شناسم كه مي‌گويند هرگز راجع به من چيزي نشنيده بودند تا آن‌كه در آي‌تيونز با من برخورد كردند.“ هايت اطلاعات و توصيه‌هاي باارزشي در پادپخش‌هايش ارائه مي‌كند ـ كه همه رايگان هستند. اما اين پادپخش منجر به فروش بيش‌تر كتابش، ثبت‌نام بيش‌تر در دوره‌هايي كه برگزار مي‌كند، و هم‌چنين درخواست سخنراني از او مي‌شود.

مطلب مرتبط: ۴ راه ايجاد استراتژي بازاريابي براي كسب و كارهاي كوچك
۴. ويدئوها.

گري وينرچاك استاد بازاريابي محتوايي با استفاده از ويدئو است، كافي است فقط نگاهي به كانال يوتيوب او بيندازيد. او براي تبليغ فروشگاه شراب خانوادگي‌اش اين كار را شروع كرد و از طريق اين ويدئوها و ساير بازاريابي‌هاي برخط آن را به يك امپراطوري ۴۵ ميليون دلاري ارتقا داد.

ويدئوها و پادپخش‌ها شكل به شدت بكري از بازاريابي محتوايي هستند زيرا آدم‌ها فكر مي‌كنند سخت و هزينه‌بر هستند. اما با سقوط هزينه‌ي تجهيزات سطح حرفه‌اي، خلق محتواي صوتي و تصويري با كيفيت بالا  آسان‌تر از هميشه است. از بازاريابي محتوايي ويدئويي غيرحرفه‌اي براي فروش مخلوط‌كن، معرفي محصولات دنداني جديد، و خدمات مشاوره‌ي ويزاي هنگ‌كنگ استفاده شده است. چه ويدئويي مي‌توانيد براي شركت‌تان سرهم كنيد كه بخت‌تان را يك شبه تغيير دهد؟ شايد از آنچه فكر مي‌كنيد آسان‌تر باشد.
۵. كتاب‌ها.

آدم‌ها اغلب فكر مي‌كنند كتاب‌ها هم مثل فيلم‌ها براي فروش و كسب درآمد هستند اما بازاريابان زيرك كتاب را صرفا براي فروش نمي‌فروشند، بلكه آن را به عنوان يك ابزار بازاريابي مي‌فروشند.

كتابچه‌ي راهنماي مايكل پورت به نام وقت‌تان را كاملا پر كنيد كنيد تجربه‌ي خواندني بسيار عالي براي كارآفرينان، فروشندگان، و بازاريابان است و در حالي‌كه مطمئنم پورت از فروش كتابش لذت مي‌برد، اين كتاب يك ابزار بازاريابي براي تحريك مشتريان به سوي خدمات سخنوري و مشاوره‌ي او است.

گرچه انتشار يك كتاب با انتشار به صورت ناشر- مولف ساده‌تر از هميشه است، هنوز اين برداشت وجود دارد كه منتشر كردن يك كتاب كسب و كار دشوار است و فقط افراد حرفه‌اي و مشهور مي‌توانند اين كار را انجام دهند. كتاب خودتان را منتشر كنيد و حتي اگر مردم آن را نخوانند، هر بار كه به عنوان ”نويسنده‌ي ……“ معرفي شويد، مي‌توانيد به عنوان شكلي از بازاريابي محتوايي از آن استفاده كنيد.

اين‌ها فقط چند مثال از بازاريابي محتوايي بود. مي‌توان گزارش سفيد، كتاب‌هاي الكترونيك، ابزارك‌ها، نطق‌هاي عمومي، سخنراني، و وبلاگ‌ها را نيز ذكر كرد. كتاب‌هاي زيادي درباره‌ي استفاده از هركدام از اين موارد در اقدامات بازاريابي محتوايي نوشته شده است.
چرا بازاريابي محتوايي؟

شايد مهم‌تر از فهميدن آن‌كه بازاريابي محتوايي چيست، فهميدن اين مسئله باشد كه چرا بازاريابي محتوايي براي كسب و كارتان مهم است. ابتدا لازم است چهار گام چرخه‌ي خريد را درك كنيم:

۱. آگاهي. يك مشتري ممكن است پيش از آگاهي يك نياز داشته باشد، اما اطلاع ندارد كه راه‌حلي وجود دارد.

۲. تحقيق. به محض آن‌كه مشتري آگاه شود راه‌حلي وجود دارد، تحقيقاتي انجام خواهد داد تا در اين مورد اطلاعاتي كسب كند. براي مثال، يك خريدار اتومبيل سعي مي‌كند بفهمد چه انواع مختلفي از اتومبيل‌ها وجود دارد، و كدام مناسب نيازهاي او است.

۳. ملاحظه. در اين هنگام، مشتري شروع به مقايسه‌ي محصولات مختلف فروشندگان گوناگون مي‌كند تا مطمئن شود به قيمتي منصفانه محصولي باكيفيت مي‌گيرد.

۴. خريد. در پايان، مشتري تصميم خود را مي‌گيرد و وارد معامله مي‌شود.  

تبليغات و بازاريابي سنتي در مورد دو گام آخر عالي هستند. بازاريابي محتوايي با بالا بردن آگاهي درباره‌ي راه‌حل‌ها و اطلاع‌رساني به مشتريان درباره‌ي محصولي كه ممكن است هرگز قبلا در نظر نگرفته باشند، دو گام اول را تامين مي‌كند.
در شركت خودم از بازاريابي محتوايي براي رشد بيش از ۱۰۰۰٪ طي سال قبل استفاده كرديم.

مشتريان بالقوه محتواي ما را پيدا مي‌كنند، و تا وقتي كه با ما تماس مي‌گيرند متقاعد شده‌اند كه مي‌خواهند با ما كار كنند. لازم نيست در هيچ گونه تاكتيك فروش پرفشاري درگير شويم، تنها مسئله‌ي تشرح جزئيات، امضاي يك توافق‌نامه، و شروع كار است.

اعتمادي كه معمولا لازم است طي يك چرخه‌ي فروش طولاني ايجاد شود، قبلا و پيش از آن‌كه بدانيم مشتري بالقوه‌اي وجود دارد، شكل گرفته است.

در صورتي‌كه به درستي اجرا شود، بازگشت سرمايه‌ي بازاريابي محتوايي مي‌تواند قابل توجه باشد. ما يك سكه هم براي بازاريابي محتوامي خودمان خرج نكرده‌ايم، يا حتي زمان چنداني صرف آن نكرده‌ايم. ردپاي ۹۵٪ موفقيتي را كه با بازاريابي محتوايي تجربه كرده‌ايم مي‌توان در تعدادي از مقالاتي كه نوشته‌ام پيا كرد، كه مجموعا شايد به ۲۰ ساعت كار برسد.

بازاريابي محتوايي هم‌چنين با حمايت از ساير كانال‌هاي بازاريابي ديجيتال، فوايد اضافه‌اي فراهم مي‌كند. محتواي اضفه‌اي براي بازاريابي رسانه‌هاي اجتماعي فراهم مي‌كند و با توليد پيوندهاي ورودي طبيعي و افزايش محتواي مناسب در وب‌گاهتان كه با جست‌وجو در موتورهاي جست‌وجو يافت مي‌شوند، به اقدامات سئو كمك مي‌كند. در حقيقت، براي بسياري از شركت‌ها، بخش اعظم اقدامات سئو بايد بر روي بازاريابي محتوايي متمركز باشد.
چطور شروع كنم؟

شركت‌هاي زيادي هستند كه خدمات بازاريابي محتوايي ارائه مي‌دهند، كه اغلب همراه با سئو يا پي‌آر (روابط عمومي) است. اگر سرتان خيلي شلوغ است و خودتان نمي‌توانيد اين كار را انجام دهيد و براي اداره‌ي آن به صورت درون‌سازماني آماده نيستيد، استخدام يك موسسه مي‌تواند بهترين گزينه باشد. اما اگر مي‌خواهيد خودتان دست به كار شويد و بازاريابي محتوايي خودتان را انجام دهيد ساده‌ترين راه وبلاگ‌نويسي است. احتمالا در ابتدا دشوار باشد، اما هرچه بيش‌تر اين كار را انجام دهيد در آن مهارت بيش‌تري كسب مي‌كنيد.

با دنبال كردن نكاتي از وب‌گاه‌هايي مانند كپي‌بلاگر به سرعت ياد خواهيد گرفت چگونه براي وب‌گاه يا وبلاگتان محتوايي خلق كنيد كه خوانندگان را درگير كند و آن‌ها را به مشتري تبديل كند. اما در حالي‌كه از نظر فني نوشتار خوب و سرتيترهاي مناسب مي‌تواند كمك كند، در ايجاد محتواي عالي كه بهترين شكل بازاريابي محتوايي است نقش كليدي ندارد.
محتواي عالي

اگر تا به حال زحمت خواندن يك قطعه‌ي بازاريابي را به خودتان داده باشيد و فقط به خاطر آن كه مجبور بوده‌ايد آن را به پايان رسانده‌ايد، بازاريابي محتوايي بد را تجربه كرده ايد. وقتي با درباره‌ي بازاريابي محتوايي با شركت‌ها صحبت مي‌كنم به آن‌ها مي‌گويم اگر واقعا مي‌خواهند آن را بخوانند، پس محتواي خوبي است.  اگر مايل هستند براي آن هزينه‌اي بپردازند، محتوا عالي است.

اگر دنبال مثال‌هاي خوب هستيد، كافي است فقط به آن‌چه اخيرا براي خواندنش، ديدنش يا گوش كردنش هزينه كرده‌ايد، نگاهي بيندازيد.

اگر امسال فيلم لگو را ديده باشيد، يكي از فوق‌العاده‌ترين مثال‌هاي بازاريابي محتوايي را تا به امروز ديده‌ايد. آه، نكند فكر مي‌كرديد آن را براي فروش بليط فيلم ساخته‌اند؟ خوب به آن فكر كنيد. اين فيلم يك آگهي بازرگاني ۱۰۰ دقيقه‌اي براي اسباب‌بازي بود، و به جاي استفاده از يك دستگاه ضبط تصوير ديجيتال براي رد كردن اين آگهي، پول خوبي براي تماشايش پرداخت كرديد.

آيا تصادفي است كه لگو به تازگي از ماتل، خالق عروسك‌هاي باربي، سبقت گرفته و تبديل به بزرگ‌ترين شركت اسباب‌بازي‌سازي دنيا شده است؟ ممكن است بودجه‌ي آن را نداشته باشيد كه يك فيلم سينمايي بسازيد، اما هنوز مي‌توانيد به مشتريان بالقوه اطلاعات ارزشمندي بدهيد.
راز شماره ۱ بازاريابي محتوايي

ارزش اضافه كنيد. رازش همين است. در واقع اصلا راز نيست. پيش‌تر و در طول اين نوشتار درباره‌اش صحبت كرديم. گرچه زماني‌كه به برخي شركت‌هاي بازاريابي درگير در اين حوزه نگاه مي‌كنيد متعجب مي‌شويد كه شايد عمدا از اين امر بديهي پرهيز مي‌كنند. وقتي تبليغات ارزش اندكي داشته باشد يا هيچ ارزشي نداشته باشد آن را ناديده مي‌كنيم.
اگر مي‌خواهيد درباره‌ي تبليغاتي بياموزيد كه ناديده گرفته نمي‌شود، يك اسكيت ‌بردباز پيدا كنيد و  بپرسيد آيا مي‌توانيد او را در حين ورق زدن يك مجله‌ي اسكيت ‌برد تماشا كنيد.

خواهيد ديد به اندازه‌ي نگاه كردن به مقالات و عكس‌ها، براي تماشاي تبليغات هم وقت مي‌گذارد. يا سري به وب‌گاه بريكز بزنيد. بيش‌تر محتواي آن تبليغات است، اما اسكيت بازها اين ويدئوها را رد نمي‌كنند، آن‌ها را درست مانند ويدئوهاي ديگر تماشا مي‌كنند زيرا ارزشي را كه مي‌خواهند ـ اسكيت بازي خوب ـ دريافت مي‌كنند.

به عنوان يك اسكيت باز مايلم بگويم شركت‌هاي اسكيت برد دهه‌ها قبل در بازاريابي محتوايي پيشگام بودند، اما مي‌دانم فقط كاري را مي‌كردند كه به طور طبيعي رخ مي‌داد، و فروش بيش‌تر محصول بعد از سرگرمي ساخت ويدئو و مجلات در اولويت دوم قرار داشت.

اگر مي‌خواهيد كسي را در تيم بازاريابي‌تان استخدام كنيد كه بازاريابي محتوايي را به طور غريزي درك مي‌كند، استخدام يك اسكيت بردباز شايد گام بدي نباشد.

اگر مطمئن نيستيد چگونه مي‌توانيد از طريق بازاريابي محتوايي ارزش اضافه كنيد، از مشتريان فعلي‌تان بپرسيد چه جور محتوايي مي‌توانيد درست كنيد كه اكنون يا زماني‌كه به دنبال محصولات يا خدمات‌تان هستند بتواند برايشان مفيد باشيد. به شما خواهند گفت.
چگونه مي‌توانم بيش‌تر بياموزم؟

كتاب فوق‌العاده‌ي بازاريابي محتوايي حماسي از جو پاليتزي را بخوانيد. من خواندن آن را پس از نوشتن اين مقاله اغاز كردم و آن‌چه را كه كه از قبل درباره‌ي بازاريابي محتوايي مي‌دانستم، با جزئيات خيلي بيش‌تر تاييد كرده و آن را بسط داد.

آن‌چه پاليتزي مورد تاكيدقرار داد كه من در اصل از قلم انداختم، اهميت تمركز بر توليد محتواي سازگار با گوشي‌هاي همراه است، زيرا گوشي‌هاي هوشمند در حال تبديل شدن به شيوه‌ي غالب دسترسي مشتريان‌مان به محتوا است. هم‌چنين همان‌طور كه پيش‌تر اشاره شد كتاب سكو از مايكل هايت را بخوانيد.

وب‌گاه‌هايي متعددي مانند وب‌گاه موسسه‌ي بازاريابي محتوايي، راگان، كپي‌بلاگر، مايكل هايت، و گري وينرچاك را مطالعه كنيد و براي دريافت خبرنامه‌هايشان عضو شويد. طولي نمي‌كشد كه نه تنها با بازاريابي محتوايي آشنا مي‌شويد، بلكه در آن خبره مي‌شويد.

اما… بيش‌تر شركت‌ها بازاريابي محتوايي واقعي انجام نمي‌دهند. به همين دليل است كه اگر دست به كار شويد يك مزيت خواهيد داشت. پيشرفت‌تان را با ما در ميان بگذاريد.
بازاريابي محتوا چيست ؟
برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۱۹ دى ۱۳۹۷ساعت: ۰۹:۳۳:۰۵ توسط:فرهاد موضوع: كسب و كار اينترنتي

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :