كسب و كار هاي اينترنتي خانگي كسب و كار هاي اينترنتي خانگي .

كسب و كار هاي اينترنتي خانگي

افزايش فروش خرده فروشي به ۱۳ راه مختلف





افزايش فروش خرده فروشي


در ادامه با ۱۳ راه مختلف براي افزايش فروش خرده فروشي آشنا مي شويد :
۱. خود را بشناسيد

داشتن كسب و كار بسيار فراتر از داشتن شغلي براي خود است. وظايف اساسي شما بازاريابي، سر و سامان دادن امور مالي و مسئوليت كاركنان هستند. بسيار بعيد است كه يك فرد از همه خصوصيات مورد نياز برخوردار باشد، به همين خاطر براي به دست آوردن بهترين نتيجه، بايد بدانيد كه خودتان در كدام بخش‌ها تبحر داريد و براي ديگر بخش‌ها از ديگران كمك بخواهيد.
۲. بينش

بسياري از كسب و كارها توسط افرادي اداره مي شوند كه تلاش زيادي براي موفقيت مي‌كنند و انگيزه بالايي دارند اما با اين حال از تمام اطلاعات مورد نياز برخوردار نيستند. اين اطلاعات شامل ايده‌هاي روشن در مورد سهم بازار، بازار هدف، خدمات مشتريان، انتخاب محصول و بازاريابي است و همچنين شيوه‌هاي قيمت‌گذاري را نيز دربر مي‌گيرد. اگر مي‌خواهيد در كسب و كارتان موفق شويد بايد نسبت به همه اين امور بينش و اطلاعات كافي داشته باشيد.

Sales2.jpg


راه‌هاي افزايش فروش خرده فروشي (ادامه) :
۳. شناخت صنعت

اگر در مورد صنعتي كه محصولات آن را به فروش مي‌رسانيد، اطلاعات بيشتري داشته باشيد، آنگاه از رقباي خود در موقعيت بهتري قرار خواهيد گرفت. داشتن اطلاعات در مورد شيوه‌هاي توليد، توزيع، توليد كنندگان بزرگ، وضعيت واردات و صادرات، و همچنين دورنماي صنعت باعث مي‌شود در تصميمات خود بر بنگاه، هوشمندانه تر عمل كنيد. بسياري از فروشندگان گمان مي‌كنند كه اين اطلاعات ارتباط چنداني با آنها ندارند، اينها همان افرادي هستند كه پس از مدتي شغل خود را تغيير مي‌دهند.

مطلب مرتبط: خرده فروشي چيست ؟
۴. شناخت مشتري

براي فروش موفق بايد كالايي را به مشتري ارائه دهيد كه او مي‌خواهد و براي اطلاع از خواست مشتري بايد او را بشناسيد. به همين خاطر توجه به نيازها و خواسته‌هاي مشتري بايد در اولويت قرار گيرند. سعي كنيد به كسب و كارتان از ديد يك مشتري بنگريد و آنچه براي او جذاب است را انجام دهيد. فراموش نكنيد كه مشتري است كه تصميم مي‌گيرد آيا كسب و كار شما موفق شود يا خير؟
۵. سوابق مالي

اگر نمي‌دانيد كه پول شما كجا مي‌رود، پس به زودي همه آن را از دست خواهيد داد. بايد انضباط مالي داشته باشيد كه با نگاه كردن به آن بتوانيد پي ببريد كه چه درآمدهايي و چگونه حاصل شده‌اند و هزينه‌ها نيز به چه صورت بوده‌اند. انضباط مالي منظم نيازمند وقت ودقت بسياري است اما بدون آن نيز كار پيش نمي‌رود. در واقع انضباط مالي مانند ابزار يك هواپيما مي‌ماند كه ارتفاع، جهت و سرعت شما را نشان مي‌دهند. بدون آنها شما مي‌توانيد پرواز كنيد اما هيچ ايده‌اي در اين مورد نخواهيد داشت كه به كجا مي‌رويد.

مطلب مرتبط : ۴۰ نكته طلايي موفقيت در بازاريابي و فروش
۶. مديريت نقدينگي

مهم نيست كه مغازه شما چقدر بي‌نظير و شگفت‌انگيز باشد، چرا كه باز هم بدون نقدينگي شانس براي موفقيت نخواهد داشت. پولي كه وارد كسب و كار شما مي‌شود يكي از اجزاي حياتي سلامت مالي آن خواهد بود. اگر بودجه‌بندي هوشمندانه‌اي داريد و جريان درآمد و هزينه را به خوبي كنترل مي‌كنيد، لازم نيست كه نگران جريان نقدينگي باشيد.
۷. تصميم‌گيري

به عنوان صاحب يك مغازه، شما مديريت آن را نيز برعهده داريد و بنابراين بايد توان تصميم‌گيري داشته باشيد. مديريت منابع، انتخاب شيوه خدمت‌رساني به مشتريان، فروش‌هاي فوق‌العاده و ساعات كاري از جمله مواردي هستند كه شما بايد در مورد آنها تصميم بگيريد. به خاطر داشته باشيد كه هر تصميم شما مي‌تواند به موفقيت يا عدم موفقيت كسب و كار منتهي شود.
۸. انصاف

شيوه رفتار با كاركنان مي‌تواند سرنوشت كسب و كار شما را تعيين كند. سعي كنيد با آنها منصف باشيد و به آنها اجازه پيشرفت بدهيد. به همان اندازه كه ارزش دارند به آنها دستمزد بدهيد. اگر فروشنده شما حس كند كه ارزش كارش را درك كرده‌ايد، انگيزه بيشتري براي بهتر كار كردن خواهد داشت. با كاركنان خود به درستي رفتار كنيد و آنها نيز در به موفقيت رسيدن كسب و كارتان به شما ياري خواهند رساند.
۹. تصوير

مشتريان براي اينكه از شما خريد كنند يا خير به تصويري كه خود ارائه مي‌دهيد، توجه مي‌كنند. نام كسب و كار، صفحه اينترنتي آن، بيلبوردهاي تبليغاتي شما، همه و همه در شكل‌گيري تصوير مشتري از شما تاثير دارند. وب‌سايتي كه مدت‌هاست به‌روز نشده، از رغبت مشتري براي مراجعه به شما مي‌كاهد.

Sales3.jpg
راه‌هاي افزايش فروش خرده فروشي (ادامه) :
۱۰. كنترل موجودي

هنگامي كه به مشتري مي‌گوييد كه كالاي مورد نظر وي را تمام كرده‌ايد، پيامي مشخص در مورد بي مسئوليتي خود به او مخابره كرده ايد. وعده‌هايي مانند اينكه تا هفته آينده آن كالا دوباره در قفسه شما خواهد بود نيز چندان دردي را دوا نمي‌كند. وقتي كالايي را نداريد، مشتري آن را از جاي ديگري تهيه مي‌كند ودر اين صورت او ديگر مشتري شما محسوب نمي‌شود.

مطلب مرتبط : ۱۲ راه افزايش فروش اينترنتي
  
برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:
+ نوشته شده: ۲۱ دى ۱۳۹۷ساعت: ۱۰:۳۰:۰۸ توسط:فرهاد موضوع: كسب و كار اينترنتي

ارسال نظر
نام :
ایمیل :
سایت :
پیام :
خصوصی :
کد امنیتی :